BMW 440i: Lup în haine de oaie

Mai sus în gamă avem doar M4. Poate fi însă versiunea de top a lui BMW Seria 4 o alegere mai bună?

Te-ai decis, vrei să-ți cumperi un BMW. Ai pus ochii pe Seria 4 Coupé și te gândești la motorizare. Aici intervenim noi: nu ezita, optează pentru versiunea 440i și nu vei regreta.

Împreună cu sistemul de tracțiune integrală xDrive, modelul testat este fulgerător de rapid, iar suspensia adaptivă s-a dovedit esențială pentru cei care doresc să călătorească în confort sau să se bucure de trenul de rulare atent calibrat în setarea Sport. Indiferent de modul de conducere ales, propulsorul cu șase cilindri în linie se trezește la viață extrem de rapid, mulțumită turbinei twin-scroll și transmisiei automate Steptronic cu opt trepte, care funcționează fără cusur.

În modul Eco Pro, răspunsul accelerației este ușor potolit, dar consumul scade semnificativ, ajungând la cifre aparent imposibil de realizat pentru o mașină pe benzină care are peste 320 CP și cântărește aproape 1.700 kg. În timpul testului, într-un ciclu combinat, consumul  mediu s-a învârtit în jurul valorii de 9 litri/100 km, în condiții de trafic aglomerat în oraș și mers pe autostradă, cu o serie sănătoasă de reprize în modul Sport+.

La interior, comenzile sunt cunoscute de la celelalte modele BMW din generația F. Poziția de conducere este perfectă, iar scaunele electrice îmbrăcate în material alcantara sunt o încântare. Locurile din spate oferă spațiu suficient, iar portbagajul este foarte generos. În timpul mersului, zgomotul rulării nu se face simțit în cabină decât la viteze foarte mari, iar sunetul motorului te încântă la orice apăsare voioasă a pedalei de accelerație, fiind în același timp deosebit de silențios la turații mici.

Singura dezamăgire este reprezentată de lipsa aplicației Android Auto (doar Apple CarPlay este disponibil ca opțiune extra). Dar putem trece peste acest lucru, deoarece sistemul iDrive se achită de toate sarcinile și este ușor de folosit.

 

Date tehnice

Motor L6, turbo, benzină – Cilindree 2998 cmc – Putere maximă 326 CP la 5500 rpm – Cuplu maxim 450 Nm la 1380-5000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 trepte – L/l/h 4640/1825/1404 mm – Masă proprie 1.685 kg – Portbagaj 480 – 1.300 l – 0–100 km/h 4,9 s – Viteză maximă 250 km/h – Consum 7,5 l/100 km – Emisii CO2 170 g/km – Preț de la 56.525 de euro (TVA inclusă)

 

Verdict

BMW 440i xDrive poate fi o mașină ideală pentru călătorii relaxate și drumuri lungi, dar poate fi utilizată cu ușurință și pe circuit, mulțumită propulsorului puternic, transmisiei Steptronic și al trenului de rulare atent reglat.

Adaugă un comentariu