BMW Seria 3 GT contra restului lumii

Idee geniala sau raspunsul la o intrebare pe care nu a pus-o nimeni? BMW Seria 3 GT concureaza impotriva a patru concepte diferite.

Oare ce s-a intamplat cu Seria 3? De la prima Seria 3, nume de cod E21, lansata in 1975, s-a dezvoltat o gama care include versiunile limuzina, combi, cabrio si coupe. Acum se adauga un nou concept, care promite mai mult spatiu, numit Seria 3 Gran Turismo. Cu o lungime de 4,82 metri si o latime de 1,83 metri, aceasta versiune este mai mare decat multe generatii ale Seriei 5. Intrebarile cruciale sunt: mai este Seria 3 GT un membru al Seriei 3 si avem intr-adevar nevoie de aceasta ? Pentru a afla acest lucru, am comparat Seria 3 GT cu alte patru masini, care reprezinta concepte inteligente fiecare in felul sau.
Ideea privind o masina in genul Seriei 3 GT a avut-o, de exemplu, si Audi inca din 2006. In 2006, la Salonul de la Detroit, Audi a prezentat conceptul Roadjet, surprinzator de asemanator ca marime si modularitate cu actuala Seria 3 GT. Roadjet avea 4,70 metri lungime, 1,85 metri latime, 1,55 metri inaltime si un ampatament de 2,85 metri. Dar Audi nu l-a produs in serie, orientandu-se spre un model gen A5 Sportback, un fel de coupe cu patru usi si hayon pe baza lui A4. O versiune gen fastback, cu cinci usi, ofera si Ford Mondeo, care nu este la fel de select ca Audi, dar dispune de mult spatiu si un tren de rulare excelent. Pe de alta parte, Citroën DS5 este unul din genurile de crossovere la moda, o combinatie de van, SUV si combi, avand un design surprinzator. Un SUV foarte select si stilat este si Range Rover Evoque. Seria 3 GT impotriva tuturor: care model ofera cel mai inteligent concept?

Citroën DS5 HDi 165
Extravagantul
DS5 se prezinta cu un design spectaculos si un motor bun. Dar interiorul nu este prea spatios.
Nava spatiala sau vedeta rapida? Este neclar care din aceste modele le-a ales Citroën pentru DS5. Crossoverul are o prezenta spectaculoasa si Citroën dovedeste o mare creativitate daca privim cockpitul impresionant, foarte placut vederii, dar cu o ergonomie relativ complicata. Iar soferul si pasagerul din dreapta nu au prea mult spatiu la dispozitie. In spate, acoperisul coborat ii obliga pe oamenii mai inalti sa isi aplece capul.
Un atu al lui DS5 este dieselul de 2 litri, cu 163 CP. Nu este exagerat de silentios, dar este puternic si plin de viata. Mai putin reusit: trenul de rulare reglat prea ferm, care amortizeaza deficitar denivelarile scurte. Desi trenul de rulare este ferm, DS5 nu este prea dinamic. Acesta se simte mai masiv si mai greoi decat este de fapt, iar directia cu feedback slab are si ea o contributie negativa. Doar extravaganta nu este o calitate. In echiparea Sport Chic, DS5 este dotat opulent, dar acest lucru nu e suficient pentru o clasare mai buna.

Range Rover Evoque TD4
Stilatul
Evoque are un design rafinat si un interior stilat. Motorul e dinamic, in ciuda masei mari.
Daca ar fi vorba de efectul atragerii atentiei, atunci Evoque s-ar situa pe primul loc. Intre noi fie vorba, aproape nimeni nu intoarce capul dupa o Seria 3 GT, dar dupa Evoque, da. Britanicii dovedesc bun-gust si la interior, care preia stilul fratelui mai mare Range: select si atemporal. Pozitia de condus este inalta, i­nsa vizibilitatea spre spate plateste tribut designului. In spate ofera mult confort, dar BMW si Ford au mai mult spatiu.
Cu o masa de 1,8 tone, Evoque este propulsat de un diesel de 2,2 litri cu 150 CP, tot de origine PSA, care functioneaza relaxat si are o dinamica buna. Directia reactioneaza prompt, Range se deplaseaza surprinzator de agil, dar confortul trenului de rulare ramane predominant. Din pacate, trebuie sa mentionam si un aspect negativ: distantele de franare prea lungi, de 41 de metri, cauzate de pneurile all-season montate pe masina.

Ford Mondeo 2.0 TDCi
Onestul
Versiunea fastback a lui Mondeo este un model corect in doua volume, foarte spatios.

Mondeo ar putea sa fie deja la pensie. Succesorul sau ruleaza deja in America sub numele de Fusion. Insa in Europa, din cauza inchiderii uzinei din Genk si deciziei de a muta productia noului Mondeo in Spania, actualul Mondeo isi continua cariera inca un an. Si o face foarte bine. Cu un design clasic, o oferta generoasa de spatiu, in special in spate, si un portbagaj enorm (528-1448 litri), Mondeo face o figura buna. Chiar dupa facelift, ambiantei interioare si comenzilor le lipseste cizelarea de ultima ora, dar acest lucru nu deranjeaza evident. Nici motorul turbodiesel de 2 litri nu mai este chiar proaspat, neavand forta de impingere a celor de la Audi sau BMW, dar este totusi destul de vioi. In schimb, in ciuda varstei, trenul de rulare agil si echilibrat si directia precisa sunt la cele mai inalte cote. Dar cel mai mare atu este altul. Beneficiind si de o oferta speciala de final de cariera, Mondeo este mult mai ieftin decat rivalii sai.

Audi A5 Sportback 2.0 TDI
Elegantul
Zvelt, frumos si cu o caroserie gen fastback, A5 arata minunat si are un motor foarte bun.

Acest A5 se numeste Sportback, iar noi traducem asta ca spate sport. A5 Sportback cultiva intr-adevar o prezenta indrazneata, si, in plus, vine cu un hayon practic urias. Aceasta forma de coupe cu patru usi are si un dezavantaj: spatiul in spate este mai restrans, doar Citroën oferind la fel de putin loc in spate. In fata insa, A5 este tot atat de spatios ca si BMW si, ca intotdeauna, calitatea finisarii este excelenta. Modelul de test a fost echipat cu motorul TDI de 2 litri si 150 CP, care l-a inlocuit pe cel de 143 CP. Nu sunt insa diferente, performantele dinamice si consumul fiind identice. Motorul este flexibil, agil si, alaturi de BMW, este cel mai economic din test. Pentru o tractiune fata, A5 este foarte agil, insa comparativ cu Seria 3, este ceva mai subvirator, in directie se simt unele influente de la tractiune, iar trenul de rulare ferm amortizeaza cam aspru denivelarile scurte. Nu este ieftin, dar la pretul comparat, BMW si Range sunt mai scumpe.

BMW 318d Gran Turismo
Artistul spatiului
GT ofera foarte mult spatiu, un confort de inalta clasa si, in acelasi timp, ruleaza aproape tot atat de sportiv ca si o Seria 3 clasica.

Asa de mare, de lung si de greu nu a fost niciodata un BMW Seria 3: GT este cu 20 cm mai lung decat limuzina si Touring, are un ampatament cu 11 cm mai mare si o masa de 1,7 tone. Exact ce spuneam si la primul test in Romania: alura e similara cu cea de la Seria 5 GT, dar Seria 3 GT are proportii mai armonioase si o caroserie mai bine structurata. In plus, deloc de neglijat, aceasta dispune de foarte mult spatiu chiar comparativ cu versiunea Touring. In fata, GT are ceva mai mult spatiu decat limuzina, pozitia de sedere este mai inalta si, datorita acoperisului mai inalt, accesul este mai comod. Iar in spate se deschid noi universuri, pentru ca Seria 3 GT are un spatiu pentru picioare cu 8 cm mai mare decat la limuzina si o libertate de miscare a capului mai mare. In plus, bancheta fractionabila 40/20/40%, actionarea electrica a hayonului si inclinarea spatarului sub diverse unghiuri sunt standard. Fata de limuzina, motorizarea de baza nu este 316d, ci 318d: un propulsor puternic, care se tureaza usor, dar cu un sunet cam aspru. Seria 3 GT se conduce agil si sprinten, dar nu este chiar la fel de precisa ca limuzina. Accentul este pus pe confort, cu suspensia adaptiva (1.146 euro) pe modul Comfort, trenul de rulare este mai moale decat la limuzina. Seria 3 GT este mai scumpa cu 2.936/1.138 euro decat limuzina/touringul. Dar conceptul convinge.

 

Clasament final

1. BMW 318d Gran Turismo 517 puncte

Conceptul da rezultate bune. GT este foarte spatios si foarte confortabil, si in acelasi timp ruleaza agil. Dieselul este puternic, dar aspru in functionare. Pretul este piperat.

2. Audi A5 2.0 TDI Sportback 484 puncte
Caroseria in stil de coupe cu 4 usi e eleganta, dar spatiul in spate e ingust. Calitatea de fabricatie este superba, iar motorul TDI este elastic si puternic. Confortul ar putea fi mai bun. Este scump.

3. Ford Mondeo 2.0 TDCi 470 puncte
Versiunea cu cinci usi ofera spatiu generos si un portbagaj urias. Trenul de rulare este in continuare de top. Are cel mai atractiv pret. Designul si ambianta nu mai sunt foarte proaspete.

4. Range Rover Evoque TD4 442 puncte
SUV confortabil, cu un caracter puternic individualizat si cu o ambianta interioara selecta. Ruleaza dinamic, dar ramane in urma limuzinelor. Franele sunt slabe, iar pretul este exagerat.

5. Citroën DS5 HDi 165 429 puncte
DS5 este un crossover cu design frapant, echipare foarte luxoasa si completa si un diesel bun. Dar spatiul interior e prea mic si trenul de rulare este prea aspru.

Verdict
Conceptul noului BMW Seria 3 GT se dovedeste a fi cel mai bun din acest comparativ. Spatioasa, confortabila si aproape la fel de agila ca limuzina, Seria 3 GT ar putea fi pentru multi masina potrivita la timpul potrivit. Dar si celelalte masini au punctele lor forte. Audi este o masina potrivita pentru oamenii care vor un coupe cu patru usi stilat de clasa medie, dar in acelasi timp si ceva mai mult spatiu. In versiunea cu cinci usi, Mondeo se recomanda ca o limuzina spatioasa si inca extrem de agila, la un pret imbatabil, Evoque este interpretarea unui SUV compact premium iesit din comun, iar Citroën arata spectaculos. Pacat ca nu este si mai functional.

[table id=426 /]

Adaugă un comentariu