Restilizarea aplicată lui C3 aduce mici îmbunătățiri, dar vârsta platformei se simte în raport cu rivalii din segment.
Uneori este greu de înțeles faptul că nu toată lumea caută mașini cu veleități sportive. Noi suntem conștienți de asta, oricât de mult ne plac mașinile cu asemenea abilități, iar producătorii sunt conștienți de acest aspect dintotdeauna.
Citroen C3 nu îți propune să fie sportiv, dar este stilat. Are un design care iese și astăzi în evidență, iar asta este mai important pentru clienți decât tipul suspensiei spate sau de câte secunde are nevoie să sprinteze de la 0 la 100 km/h.
Pentru că nu e atât de important la un C3 acest aspect. Așa cum nu a fost nici la Fiat 500, un model mai mic cu o clasă, dar cu vânzări bune și o popularitate deosebită.
Același lucru și aici, dar cu mai mult spațiu și loc pentru trei adulți în spate. Pe distanțe scurte și medii, încap trei adulți în spate dacă ai nevoie de acest lucru.
Toți pasagerii se vor bucura de o ambianță cu aspect diferit de ceea ce găsesc în alte mașini de clasă mică, iar primul proprietar are ocazia de a opta pentru o personalizare a interiorului și a exteriorului.
Ceea ce poate fi tare frumos dacă ai inspirație și bun-gust. Oricum, are niște limite această personalizare, deci e destul de greu să greșești.
Finisajele sunt decente pentru clasă și au aceleași materiale cu care ne-a obișnuit concernul PSA. Cu excepția suprafețelor acoperite cu piele, nu avem prea multe elemente moi la bord, ceea ce e rezonabil în raport cu segmentul în care ne aflăm.
C3 se conduce cel mai bine într-un regim temperat, fără deosebit de multă grabă. Poate să facă față și unor situații ceva mai dinamice, dar nu va fi cea mai bună unealtă pentru ochit apexuri pe viraje. Și e complet în regulă câtă vreme ești conștient de asta înainte să îl cumperi.
Vecinul de curte, 208, trage mai mult înspre această direcție, deci francezii s-au gândit la ambele spectre ale clasei mici când au proiectat aceste două mașini.
Altfel, o experiență rezonabilă cu o mașină de clasă mică. Pe partea practică, am fi dorit cârlige de sacoșe în portbagaj, precum și montarea ecranului multimedia ceva mai sus, dar te poți descurca și așa. De când cu Android Auto și Apple CarPlay, nu ne mai deranjează că lipsește navigația de pe lista de dotări, ecranul și interfața smartphone sunt de ajuns.
Prima impresie
C3 nu se bucură de tot ce are fratele 208 în portofoliu. Cum ar fi cutiile de viteze automate cu opt trepte. Dar are stilul său și poate asigura dotările căutate de clienți. Peste 750.000 l-au ales în ultimii patru ani.
Date tehnice
Motor L3 benzină turbo – Cilindree 1199 cmc – Putere max. 110 CP/5500 rpm – Cuplu max. 205 Nm/1750 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată cu 6 trepte – L/l/h 3996/1749/1474 mm – Masă proprie 1.090 kg – Portbagaj 300 l – 0–100 km/h 10 s – Viteză maximă 191 km/h – Consum 6,0-6,1 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 108-137-138 g/km (WLTP) – Preț de la 17.000 euro cu TVA inclusă; 17.765 euro exemplarul testat.
Verdict
C3 poate fi o variantă pentru clienții care vor un aspect diferit față de ce oferă ceilalți rivali din clasă și nu pun preț pe automatele cu multe trepte sau deosebit de mulți cai-putere. Cum va atrage clienți când îl are pe 208 în aceeași curte? Prețul ar putea fi răspunsul.
Faina masina, dar tot mai frumoasa imi pare noua Dacia Sandero Stepway!