Am testat in Romania noul model Citroen C3 1.4i: Delicatesa franceza

Cele mai reusite lucruri frantuzesti sunt cele sofisticate. Noul Citroen C3 ilustreaza ideea in materie de automobile de clasa mica.

Designul “sic” joaca un rol important in personalitatea lui C3, insa masina are de oferit mult mai mult de atat. Ne aflam in fata unui automobil foarte elaborat, chiar surprinzator de complex si rafinat pentru segmentul sau de piata.

Aspectul caroseriei arata inca de la prima vedere ca noul C3 face parte din genul sofisticat. Accentele cromate si jantele de mari dimensiuni sunt semnele exterioare cele mai usor de identificat cu referire la tenta de lux. Acestea completeaza relevant designul rafinat al partii din fata.

Formele plansei de bord, impreuna cu designul volanului si al scaunelor reprezinta argumente imposibil de trecut cu vederea in favoarea caracterului premium. Calitatea asamblarii este buna. Din punctul de vedere al aspectului general, habitaclul lui C3 constituie o realizare de referinta la nivelul clasei mici. Aspectul destul de brut al materialelor in nuante inchise de pe panourile portierelor si din zona inferioara a bordului nu face o impresie la fel de buna, dar nici nu compromite integritatea estetica a ansamblului.

Porbagajul lui C3 ofera un volum util remarcabil, masurand 300 litri. Volumul total de incarcare ajunge s a depaseasca 1,1 mc, fapt cu totul neobisnuit pentru un model familial tipic din clasa mica.

Optional, C3 este oferit cu parbrizul Zenith. Acesta este mai lung decat prabrizul obisnuit, astfel incat si zona de tavan de deasupra paasgerilor din fata este transparenta, permitand intrarea luminii naturale.

Propulsorul de 1,4 litri alimentat cu benzina are o buna caracteristica de cuplu, ceea ce asigura reprize destul de rapide tinand cont de nivelul cilindreei. Ambianta de mers este in general silentioasa, intensitatea sunetului produs de motor crescand dincolo de limitele bunului simt numai atunci cand este depasit regimul de 4500 rpm. Zgomotul la vand ramane discret inclusiv la viteze mari.

Comportamentul rutier insista pe confort, filtrarea socurilor produse la trecerea peste denivelari fiind eficienta. Inclusiv denivelarile scurte si frecvente, de tipul celor care apar pe asfaltul deteriorat, sunt lasate in urma fara senzatii notabile de disconfort. Pe de alta parte, elasticitatea suspensiei nu favorizeaza conducerea in stil sportiv.

In virajele stranse atacate la viteze relativ mari, inclinarile laterale ale caroseriei devin semnificative. Stabilitatea masinii este clar mai buna decat s-ar putea banui in virtutea acestor inclinari.

Cu exceptia catorva elemente de finisare (de altfel, plasate discret, astfel incat sa nu fie vizibile de la prima privire), C3 se prezinta ca o realizare completa, cu un concept coerent si original, orientat in mai mica masura spre dinamism, dar oferind o tenta de rafinament unica in clasa mica.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare