AUTO BILD a testat modelul cu patru uși Audi TT Sportback și versiunea offroad TTQ.
Showtime la Cannes! Nu, nu pentru staruri și starlete, ci pentru două mașini. Acolo unde industria cinematografică își alege noii eroi, Audi a prezentat noile concepte ale familiei TT. Desigur, asta nu este mai puțin spectaculos. Chiar și aici, până la final nu poate fi decât un singur câștigător. Audi intenționează să extindă familia sportivei TT, pe lângă Coupé și Roadster urmând să mai existe o versiune.
Primul concurent, TT Sportback, care se prezintă cu un mesaj simplu: o mașină sport poate fi și practică, și să aibă patru portiere. Conceptul este, într-adevăr, cu 29 de centimetri mai lung decât un TT normal, dar este cu trei centimetri mai scund și cu șase mai lat.
Și funcționează! Chiar dacă, din respect pentru multele milioane care reprezintă valoarea prototipului, se mișcă în pas de promenadă, TT Sportback se simte sportiv. Nici nu-i de mirare, având în vedere gălăgia pe care o produce motorul său turbo de 400 CP. În plus, poziția de ședere este o declarație în sine, fiind mult mai dinamică decât în oricare alt model cu patru portiere de la Audi. Șoferul se ghemuiește cu trei centimetri mai jos decât într-un A3 și este aproape laminat între tunelul median înalt și fascinantul „cockpit virtual, cu informații de navigație afișate în spatele volanului. Astfel, acesta simte conexiunea cu mașina și drumul exact ca într-un TT Coupé. Numai că de data aceasta capul stă aproape lipit de tavan.
Când vom putea programa un testdrive la un dealer Audi? Probabil în curând, sau poate că niciodată. Audi nu s-a hotărât încă dacă va produce în serie această mașină, care ar putea afecta vânzările lui A3 sedan.
Concurența vine din propria familie, și asta e valabil și pentru TTQ, fratele înălțat al lui TT cu caracteristici de SUV. Pariem că și acesta va fura din vânzările lui Q3.
Conceptul de offroader prezentat la Beijing este o mașină sport pentru drumuri neasfaltate și se încadrează perfect în ADN-ul lui TT, cu aripile evazate, acoperișul bombat și geamurile laterale înguste. Și acesta va îmbogăți semnificativ gama. În primul rând tehnic, pentru că motorul turbo de 2,0 litri este completat de două motoare electrice, bateriile putând fi încărcate și de la priză. La fel ca în cazul lui A3 e-tron – doar că acesta are tracțiune integrală și 408 CP distribuiți echitabil între punți.
Și în al doilea rând practic, pentru că te poți bucura de confortul celor patru uși și ceva mai mult spațiu în spate, la fel ca și la TT Sportback.
Nu e de mirare că șefii de la Audi au încă dificultăți în ceea ce privește „planificarea familială. Deocamdată, s-a luat o singură decizie, după cum ne dezvăluie șeful Dezvoltării de la Audi, Ulrich Hackenberg: „Cu siguranță va exista o a treia variantă a lui TT. Care anume va fi aceasta nu putem ști în acest moment.
Verdict:
Audi TT Sportback este atletul care lipsește gamei! Este cool și dinamic ca un TT, dar cele două uși din spate și interiorul mai spațios îl fac mult mai practic. Te rugăm să-l produci, Audi!