BMW 225xe – MPV cu valențe sportive

Scopul unui MPV este de a fi spațios și practic. A reușit BMW 225xe să ne convingă?

Puriștii BMW n-ar fi fost niciodată de acord ca brandul bavarez să lanseze Seria 2 Active Tourer. De ce? Pentru că această mașină, în varianta standard, are tracțiune față, o adevărată blasfemie pentru un BMW. Dar trebuie să-i dați o șansă!

Este adevărat, avem un MPV produs de BMW, dar care împarte anumite elemente cu i8. În cazul lui 225xe, motorul de 1,5 litri turbo cu trei cilindri, împrumutat de la Mini Cooper, oferă 136 CP și un cuplu de 220 Nm pe puntea față, iar motorul electric, ce este poziționat deasupra punții spate, pe care o și antrenează, oferă 88 CP și un cuplu de 165 Nm. Astfel, puterea totală ajunge la 224 CP și la un cuplu maxim de 385 Nm.

Chiar dacă nu se simte deosebit de rapid de pe scaunul șoferului, dat fiind faptul că izolarea fonică este foarte bună, iar zgomotul motorului termic nu își face simțită prezenta decât la turații ridicate, BMW 225xe accelerează rapid. Senzația de viteză nu se face cunoscută în habitaclu, de aceea trebuie să fii cu ochii pe acul vitezometrului, care urcă în doar 6,7 secunde de la 0 la 100 km/h.

Pentru că avem de-a face cu un BMW, ne așteptăm ca experiența condusului să nu dezamăgească. Pentru un autoturism ce are o înălțime similară cu a unui SUV, face o treabă excelentă. Direcția este precisă și oferă un feedback corect.

Pe partea de confort, 225xe se descurcă destul de bine. Scaunele sunt comode și oferă o susținere laterală corespunzătoare. Ruliul este redus, mulțumită suspensiei ferme, care însă poate fi deranjantă pe un drum cu imperfecțiuni.

Acest autoturism reprezintă o soluție viabilă doar pentru cei care au acces facil la o stație de încărcare sau care își pot lăsa mașina la încărcat peste noapte. Acumulatorul trebuie menținut permanent la un procentaj cât mai apropiat de maxim pentru a vă bucura mai mult de modul de condus 100% electric.

Oficial, BMW promite o autonomie de până la 41 de kilometri în modul electric, dar aceasta scade considerabil în timpul iernii, atunci când sunt folosiți mai mulți consumatori. Cu toate acestea, în timpul testului nostru, am obținut o valoare respectabilă de 30 de kilometri, în condiții de trafic urban redus, cu precizarea că încălzirea în scaune a fost pornită. Nu este o valoare fabuloasă, dar trebuie luat în considerare faptul că acumulatorul are doar 7,6 kWh. Acesta nu dispune de un sistem de încărcare rapidă, dar se poate alimenta cu energie în două ore de la o stație specială sau în patru ore de la o priză standard.

În cazul în care nu aveți acces la o stație de încărcare, bateria se poate alimenta și în timpul mersului, atunci când se alege modul Sport sau modul Save Battery (cu ajutorul butonului eDrive).

Verdict

Chiar dacă oferă performanțe apropiate de cele ale unui hot hatch, BMW 225xe rămâne un plug-in hybrid și oferă beneficiile, dar și dezavantajele celor două lumi. În cazul utilizării preponderente a motorului termic, consumul de combustibil este neașteptat de mare.

Adaugă un comentariu