BMW 320d xDrive – Subtilitate în detalii

Seria 3 a trecut printr-un facelift care aduce limuzina bavareză la zi, cu motoare mai eficiente și ajustări la toate capitolele. Pentru primul test în România am ales versiunea 320d xDrive.

În segmentul mediu al limuzinelor premium, Seria 3 a reprezentat mereu modelul care a impus standardele în materie de dinamică și agilitate. însă, cu ultima generație lansată în 2012, bavarezii au crescut foarte mult și nivelul de confort la rulare, fără să altereze rețeta clasică a mărcii, care promovează sportivitatea. Acum, Seria 3 a trecut printr-un facelift.

OTXX4456

La nivel estetic, schimbările sunt minore, dar noua semnătură luminoasă și apariția pe lista de opționale a farurilor cu tehnologie LED nu pot fi trecute cu vederea. Pe timp de noapte, farurile full-LED sunt extrem de eficiente, mai ales datorită sistemului Selective Beam (bazat pe un sistem de camere video), ce menține faza lungă pornită, fără să orbească șoferii mașinilor din față. La interior, materialele au fost îmbunătățite, texturile fiind alese pentru un plus de rafinament, iar ornamentele au primit modele noi.

OTXX4442

Modelul testat a avut sub capotă propulsorul diesel de 2,0 litri, care dezvoltă 190 CP. Acesta face parte din noua familie de motoare BMW, care utilizează cilindrul unic de 500 cmc și implementează o turbină revizuită, capabilă de un răspuns mai rapid, ce reduce la minimum golul turbo. Progresul făcut la capitolul rafinament este semnificativ, motorul fiind mai silențios și mai liniar în funcționare. Totuși, în sarcină ridicată, motorul diesel este încă destul de sonor, dar fără să fie deranjant pentru pasageri. Accelerațiile sunt viguroase și susținute de excelenta cutie automată cu 8 trepte. Acesta reușește să treacă de la o treaptă la alta aproape fără să existe o întrerupere în fluxul de putere, fără să bruscheze și are un algoritm de funcționare ce selectează ideal treapta de care șoferul are nevoie. Deși cutia cu 8 trepte este cunoscută, pentru Seria 3 facelift este utilizată ultima evoluție, ce reduce la minimum patinarea convertizorului de cuplu, fapt ce crește eficiența la rulare. în plus, în modul Eco-Pro, cutia integrează funcția Coasting, ce decuplează transmisia de la motor atunci când pedala de accelerație nu este apăsată.

OTXX4518

Un aspect surprinzător pentru acest facelift este că BMW a decis ca latura sportivă să fie și mai mult amplificată. Astfel, noile amortizoare utilizate au o setare mai rigidă pentru a îmbunătăți dinamica laterală și longitudinală. Cu toate acestea, la rulare, Seria 3 nu dă niciun semn că a pierdut ceva din caracterul polivalent ce îi permitea să treacă elegant peste denivelări. Mai mult, în cazul optării pentru trenul de rulare adaptiv, Seria 3 reușește să ofere o ținută de drum perfect adaptată, atât pentru confort, cât și pentru sportivitate. Sistemul de direcție a devenit mai precis, fiind un etalon în segment pentru modul cum transmite informații către șofer. Disponibil opțional pentru versiunea 320d, sistemul xDrive aduce un plus consistent la nivelul tracțiunii, dar păstrează caracterul specific mărcii, distribuind cuplul în proporție mai mare spre puntea spate. în viraje, Seria 3 rămâne cea mai plăcută limuzină premium din clasa medie. Comportamentul este dinamic, aproape neutru, cu o ușoară tentă de supravirare, dar doar atunci când se forțează limitele. Sistemul xDrive transferă rapid cuplul între punți pentru a menține traiectoria corectă.

OTXX4499

 

Verdict:

O limuzină sportivă, dar confortabilă la nevoie? Prin Seria 3, BMW ne arată că acest compromis poate fi atins. Motorul diesel, cutia automată și sistemul de tracțiune integrală lucrează într-o armonie perfectă.

    Daniel spune:

    Foarte adevarata descrierea, dar sunt mici corectii de facut . Mai intai consumul mediu nu scade sub 6,3-6,4 l/100 la o maniera normal de condus pentru 7-8 mii Km . Se poate obtine in jur de 5l/100 conducand extrem de mosnegeste . Masina este inghesuita, iar scaunele nu sunt confortabile nici in variant sport . Directia standard este un pic neproportionala si pare ca „ramane in urma” uneori . Suspensia este tare si exista ruliu si tangaj pe drumuri mai rele ,asa ca atentie la viteza . Mai derapeaza daca este fortata in curbe, mai ales ca intra in forta cu rotile spate . Noroc de faptul ca o trage apoi fata si chiar se simte . Motorul si schimbarea treptelor sunt de nota 10 plus . Porneste la minus 10 grade instantaneu . Luminile cu LED bat foarte bine in dreapta . Frana este brutala pana la un punct dupa care intervine brusc ABS-ul . Cam zgomotoasa de la motor si oglinzi(vant), dar pe ansamblu este ideala pentru un tanar care stie sa conduca prudent ,altfel e periculoasa rau datorita motorului .

Adaugă un comentariu