Un diesel pe o limuzină? Da, se poate, și chiar cu rezultate foarte bune: economia este importantă, iar performanțele nu au de suferit. Test cu motorizarea de 3,0 litri.
Pentru oricine privește din afară, noțiunea de economie pare incompatibilă cu o limuzină de clasă mare. Și totuși, un diesel pe un model premium, sau chiar de lux, nu mai este o raritate. Mai ales că și tehnologia a avansat semnificativ în ultimii ani, putând vorbi azi de motoare diesel cu patru cilindri rafinate, dar și de motoare diesel cu șase cilindri economice.
Pentru test-drive-ul nostru am avut la dispoziție o Seria 5 de la BMW care poate fi încadrată în cea de-a doua categorie. Cu un consum specificat de 5,7 l/100 km, BMW 530d xDrive este foarte economic pentru o limuzină de aproape cinci metri lungime, cu tracțiune integrală și performanțe de sportivă pursânge.
Motorul cu șase cilindri în linie își face simțită prezența foarte pregnant, în special atunci când sunt selectate modurile Sport sau Sport+ ale selectorului Driving Experience Control. Presiunea pe care o simți în spate este impresionantă, iar răspunsul la apăsarea pedalei de accelerație este prompt. Pentru cei care apreciază confortul există nu unul, ci două moduri în meniul Driving Experience – Comfort și Comfort+.
Date tehnice: Motor: L6, cilindree 2993 cmc • Putere maximă 258 CP/4000 rpm • Cuplu maxim 560 Nm/1500-3000 rpm • Transmisie: integrală • cutie automată cu 8 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4907/1860/1464 mm • Ampatament 2968 mm • Portbagaj 520 litri • Performanțe: 0-100 km/h 5,7 sec • Viteza maximă 250 km/h • Consum mediu 5,4 l/100 km, • Emisii CO2 142 g/km • Preț: de la 59.210 euro cu TVA.
Foarte interesant este modul Eco Pro, care asigură funcția de coasting – roțile sunt decuplate de la grupul motopropulsor imediat ce piciorul este ridicat de pe pedala de accelerație, pentru o rulare liberă cu pierderi minime de energie. În plus, sistemul de navigație alege cea mai economică rută și poate instrui șoferul asupra punctului optim în care trebuie să ia piciorul de pe accelerație la apropierea virajelor sau a zonelor cu restricții de viteză, pentru o economie maximă de carburant. Așadar, chiar dacă nu pare, economia este în genele Seriei 5.
Mai puțin plăcut este motorul cu șase cilindri în linie atunci când este pornit și oprit, vibrațiile fiind sesizabile. În aceste condiții, sistemul start&stop devine repede inamicul public numărul 1.
Ce ne place și ce nu ne place:
Motorizarea diesel de 3,0 litri i se potrivește foarte bine Seriei 5, fiind foarte vivace. La pornire, însă, este destul de sonoră, din această cauză sistemul start&stop fiind perceput ca o invadare a liniștii din habitaclu.