BMW X6 M – Cu adevarat M

Un M cum nu a mai existat niciunul: tractiune integrala, cutie automata si peste 2 tone. Este X6 M demn de renumele diviziei M?

Pana acum modelele M au respectat o reteta de succes care avea aspecte clare ce trebuiau respectate. Tractiunea spate, greutatea redusa si motoarele aspirate de turatie inalta au reprezentat mereu cheia succesului pentru cele mai dinamice masini din istoria BMW.

In cazul lui X6 M toate aceste lucruri s-au schimbat pentru ca vorbim despre primul model M cu tractiune integrala, cutie de viteze automata si motor supraalimentat cu doua turbine. Peste toate acestea se adauga greutatea de peste 2,2 tone si garda la sol inalta a SAV-ului celor de la BMW.

X6 a intrat in atentia diviziei M pentru ca nivelul tehnologic la care a ajuns producatorul bavarez a permis crearea unui model cu tractiune integrala care sa fie la fel de dinamic, agil si placut in conducere ca orice alt model M.

Sistemul xDrive permite acum trasferul de putere, in anumite momente, in proportie de 100% catre puntea spate, astfel ca, in ciuda greutatii mari, X6 M aproape ca nu subvireaza, iar nivelul de aderenta este la un nivel extrem de inalt.

Un aport important la acest comportament este datorat diferentialul activ de pe puntea spate (Dynamic Performance Control) care poate sa imparta cuplul provenit de la motor intre rotile spate. Puterea de 555 CP si cuplul maxim de 680 Nm provin de la un motor V8 bi-turbo cu o cilindree de 4,4 litri. Acesta beneficiaza de tehnologia Twin Scroll care permite ca valoare de cuplu maxim sa fie obtinuta pe o plaja de turatii extrem de larga (1.500 -5.650 rpm).

Cutia automata dispune de 6 trepte, ofera posibilitatea de start controlat si permite schimbarea treptelor din spatele volanului cu ajutorul a doua clapete. Modul foarte dinamic si comunicativ in care este setat trenul de rulare si directia permit un control foarte exact la limita si transforma o masina de 2,2 tone intr-una mai rapida pe circuit decat vechea generatie a lui M3.

X6 M este in mod cert o reusita a celor de la BMW si se ridica in mod clar la inaltimea modelelor precedente ce poarta emblema M.

Mai multe detalii puteti afla citind revista Auto Bild, numarul 20/2009.

taguri
Adaugă un comentariu