Este aproape imposibil sa nu abordezi acesta masina intr-un mod emotional, pentru ca Z4 ofera atatea elemente care te provoaca la emotii puternice! Primul lucru din aceasta importanta lista este designul. Probabil ca unii dintre voi ar cumpara aceasta masina fara sa-i intereseze deloc ce se afla sub capota, ce tren de rulare are masina sau cate ambreiaje are cutia de viteze.
Designul este unul foarte futurist si Z4 se poate inscrie cu usurinta intr-o competitie a celor mai frumoase masini din istorie, cel putin in acceptiunea unora. Aceste afirmatii sunt valabile atat pentru designul exterior, cat si pentru cel interior. Acestea au fost desenate pentru a se imbina si a crea un aspect unitar pentru imaginea lui Z4. Sa nu uitam insa ca Z4 poarta pe capota sigla BMW, ceea ce se traduce printr-o dinamica de exceptie.
Trenul de rulare al noului Z4 a fost dezvoltat special pentru acesta si nu este o adaptare de la un alt model. Distributia maselor pe punti este una dintre primele prioritati in dezvoltarea noilor modele BMW si nici aici nu avem exceptii. Habitaclul este impins aproape deasupra puntii spate, iar capota lunga a permis pozitionarea motorului in spatele puntii fata. Astfel, echilibrul masinii este perfect. Acest lucru se simte din plin in momentul in care se merge la limita fara ca vreun sistem electronic de stabilitate sa fie cuplat. Trenul de rulare transmite foarte bine soferului orice tentativa de a iesi cu una din punti de pe traiectoria dorita, iar directia este una dintre cele mai comunicative, directe si precise din industria auto.
Pozitia la volan este foarte joasa, soferul fiind ca un receptor final al tuturor informatiilor despre comportamentul masinii, iar informatiile trimise catre acesta sunt foarte precise si utile. BMW Z4 este o masina de care te vei bucura cu fiecare ocazie sa o conduci, pentru ca interactiunea masina-sofer este prezenta la cote inalte.
Masina de test a dispus de motorul de 3 litri bi-turbo benzina ce dezvolta 306 CP. Acesta a fost corelat cu noua cutie DKG cu dublu ambreiaj, 7 trepte si comenzi pe volan. De asemenea, suspensia adaptiva M a echipat si ea modelul de test. Datorita cilindreei mari si tehnologiei bi-turbo, motorul cu 6 cilindri in linie are un raspuns foarte rapid la solicitari si este foarte placut in utilizare. Este liniar de-a lungul intregii plaje de turatii, iar acceleratiile sunt foarte bune, indiferent de turatia de la care se pleaca. Sunetul produs de cele doua evacuari tradeaza puterea de sub capota, iar rateurile pe care le produce impulsioneaza soferul intr-un mod greu de explicat in cuvinte.
Combinatia dintre acest motor si cutia de viteze DKG cu dublu ambreiaj este una foarte eficienta. Datorita tehnologiei de care dispune, aceasta reuseste sa aiba niste timpi de schimbare a treptelor extrem de rapizi. Corelat cu modul in care motorul raspunde, Z4 ofera o livrare a puterii extrem de fluenta si aproape continua. Suspensia Adaptive M Suspension (1.033 euro fara TVA) este o optiune importanta. Acesta are avantaje clare si poate sa-ti ofere un Z4 in functie de cum vrei sa conduci in momentul respectiv, confortabil sau extrem de dinamic. In combinatie cu sistemul Dynamic Drive Control, care este oferit standard pentru orice Z4, suspensia are trei niveluri de ajustare.
Dinamica lu Z4 este de exceptie
Pe langa setarile asupra suspensiei, Dynamic Drive Control modifica si progresia pedalei de acceleratie, timpul de raspuns al motorului, rapiditatea cu care schimba cutia de viteze (doar in cazul cutiei DKG), asistarea directiei si nivelul de interventie al sistemului de control al stabilitatii – DSC. Cele trei moduri sunt: Normal, Sport si Sport+ (in acest mod controlul tractiunii este oprit, iar sistemul de control al stabilitatii permite o alunecare de 10 grade fata de directia impusa de sofer).
Despre noul Z4 trebuie sa prezentam si cateva aspecte practice. Spatiul interior a crescut fata de vechiul model. Exista spatii de depozitare mai multe, inteligent desenate si integrate in designul interior. Interiorul ofera o ergonomie foarte buna, iar materialele si finisajele folosite le depasesc pe cele ale vechiului model, fiind de o calitate foarte buna. Portbagajul ofera un volum util de 310 litri, cu masina capotata, si de 180 de litri cand se ruleaza cabrio. Fata de vechiul Z4, modelul nou a renuntat la acoperisul de panza in favoarea unui hard-top. Probabil ca adeptii stilului clasic nu vor fi de acord cu aceasta solutie, insa noile tehnologii permit realizarea unor acoperisuri rigide performante. Acoperisul lui Z4 este extrem de usor, iar decapotarea dureaza doar 20 de secunde. Rularea in modul cabrio este placuta, fara influente nedorite din partea curentilor de aer, daca nu se depaseste viteza de aproximativ 150 km/h.
Z4 respecta ingredientele unui roadster clasic, dar este adaptat la tehnologiile disponibile in ziua de azi. Designul sau este primul care il propune, insa partea mecanica este si ea venita direct din cartea de succes a celor de la BMW.