CONTACT: Audi S6/S7 – Turbo-premium

Noul motor bi-turbo de sub capota lui S6 si S7 este mult mai usor, dar a castigat suflu considerabil, cu toate ca a devenit mult mai economic. Test cu Audi S6 si Audi S7.

 Poate fi o coincidenta, dar nu credem. Locul ales pentru desfasurarea testelor cu Audi S6 si S7 a fost München, fieful BMW. Asta ne face sa credem ca Audi  a vrut parca sa sugereze impotriva cui si-a indreptat toate tunurile. Noile superlimuzine au o tinta clara in Bavaria: noile Seria 5 si Seria 6 Gran Coupé. 

Audi a lucrat intens pentru a produce un propulsor care sa inlocuiasca vechiul si insetatul V10 folosit pentru vechiul S6. Rezultatul este un motor V8 bi-turbo, cu bloc din aluminiu, care cantareste doar 220 kg. Datorita celor doua turbine, puterea dezvoltata este de 420 CP, iar cuplul maxim ajunge la 550 Nm, fiind disponibil pe o plaja foarte larga de turatii (1400-5200 rpm). Rezultatele vorbesc de la sine: 100 km/h sunt atinsi in sub 5 secunde, iar viteza maxima este limitata la 250 km/h. Mai impresionant este ca orice mica apasare a acceleratiei, la orice turatie se traduce printr-un raspuns extrem de rapid. Mai mult, vibratiile si sunetele deranjante lipsesc cu desavarsire. Cum stam insa cu vechea zicala “turbo alearga, dar turbo bea mult”? Pentru noul motor, Audi a dezvoltat un sistem de oprire a patru din cei opt cilindri (cylinder on demand) atunci cand sarcina este partiala sau mica. Asta face ca si cele doua limuzine sa aiba un consum mediu de sub 10 l/100 km, ceea ce in­­seamna o economie de 25% fata de vechiul S6. Sistemul functioneaza atat de bine, in­­cat nu vei sti in niciun moment cand functioneaza sau nu. Iti poti da seama doar daca privesti instrumentele de bord, care iti indica acest lucru in timp real.

Fata de vechea generatie, care se simtea destul de greoaie, noile S6 si S7 au castigat la capitolul agilitate, dar si la confort, in special datorita suspensiei pneumatice oferite standard. Totusi, calitatea costa: S6 sedan are un pret de pornire de 77.480 de euro cu TVA, iar S7, de 85.000 de euro cu TVA.

DATE TEHNICE

Audi S6

MOTOR: V8, bi-turbo, cilindree 3999 cmc, putere maxima 420 CP/5500 rpm, cuplu maxim 550 Nm/1400 rpm. TRANSMISIE: integrala, cutie automata cu 8 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4931/1974/ 1440 mm, ampatament 2912 mm. PERFORMANTE: 0-100 km/h 4,6 s, viteza maxima 250 km/h, consum mediu 9,6 l/100 km, emisii CO2 225 g/km. Pret (euro  cu TVA): 77.480

Audi S7

MOTOR: V8, bi-turbo, cilindree 3999 cmc, putere maxima 420 CP/5500 rpm, cuplu maxim 550 Nm/1400 rpm. TRANSMISIE: integrala, cutie automata cu 8 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4980/1911/ 1408 mm, ampatament 2912 mm. PERFORMANTE: 0-100 km/h 4,7 s, viteza maxima 250 km/h, consum mediu 9,6 l/100 km, emisii CO2 225 g/km. Pret (euro  cu TVA): 85.000

taguri
Adaugă un comentariu