Saab a traversat o perioada grea, dar a supravietuit. Acum, noul model Saab 9-5 duce cu el mai departe toate sperantele marcii suedeze in suferinta, care a fost vanduta de catre General Motors producatorului olandez de automobile sport, Spyker.
Noul model 9-5 este un automobil intr-adevar impresionant, care propune un pachet foarte bogat de tehnologie, printre care, head-up display (HUD), setare activa pentru trenul de rulare (DriveSense), dar si tractiune integrala (XWD). Pentru cine nu a aflat inca, noul Saab 9-5 imparte aceeasi platforma tehnica cu Opel Insignia. Iar acest lucru poate fi observat cu ochiul liber in cazul volanului, al schimbatorului de viteze, dar si in cazul anumitor butoane; aspect care aduce cu el, ca si in cazul modelului Opel Insignia, lipsa de ergonomie pentru anumite comenzi.
Multitudinea de butoane mici produce confuzie, iar cele pentru ventilatie si pentru reglarea climatizarii sunt greu de descifrat. In ciuda acestor neajunsuri, spiritul Saab se face simtit prin intermediul plansei de bord, care este orientata catre sofer. Din punct de vedere al prelucrarii, noul Saab 9-5 poate fi comparat cu Opel Insignia si putem vorbi despre un pas mare in directia apropierii de Audi sau BMW.
Sub capota noului model 9-5 vom intalni si silentiosul propulsor diesel care dezvolta 160 CP si care ofera feedback incepand cu 1.500 rpm, cand intra in forta la lucru. Puntea fata reuseste sa stapaneasca destul de bine explozia de putere, dar directia este lipsita de realism si necesita numeroase corectari din partea soferului.
Caroseria noului model are o lungime de putin peste 5 metri si un ampatament generos, o adevarata nava de cursa lunga. Numai ca, Saab 9-5 nu se impaca bine cu denivelarile, trenul sau de rulare fiind cam prea ferm.
O impresie mai buna lasa noul model atunci cand detine sistem pentru setarea trenului de rulare (nedisponibil pentru cel mai mic diesel) si cand este animat de motorul sau cel mai puternic care ofera 300 CP.