Cu 1.750 de unitati vândute in 2011, Passat este cea mai de succes limuzina de clasa medie in România. Dar stilul sau sobru nu produce prea multa emotie. Passat este ca un costum gri de foarte buna calitate si foarte bine croit, dar care nu atrage prin look-ul sau. Marketingul de la VW a incercat sa schimbe aceasta perceptie cu CC, aparut in 2008 si faceliftat acum doua luni, si cu noul Alltrack, realizat pe baza lui Passat Variant. Cu ce e diferit Alltrack? Dimensiunile de gabarit sunt identice cu ale lui Passat Variant: 4,77 m lungime si 1,82 m latime, in ciuda protectiilor suplimentare de la roti. Insa garda la sol este marita de la 135 la 165 mm, iar unghiurile de trecere au valori superioare: unghi de atac 16,5 grade, unghi de iesire 13,6 grade si unghi ventral 12,8 grade (Passat Variant 13,5/11,9/9,8 grade). Fata de Passat Variant au aparut câteva elemente de personalizare: ramele la geamuri, carcasele oglinzilor si grila frontala sunt in nuanta crom-mat, barele standard de pe acoperis sunt argintii, in fata si spate sunt doua scuturi de protectie cu look de otel inoxidabil, iar jantele Valley de 17 inci sunt speciale pentru acest model. Este singura limuzina VW care dispune de program off-road. Acesta include ABS reglat special pentru off-road, asistare la coborârea pantelor, raspuns modificat la pedala de acceleratie si daca se specifica cutie DSG, schimbarile de trepte sunt la turatie mai inalta, iar pe modul manual, cutia nu urca automat in trepte superioare. Sunt oferite patru motorizari: 1.8 TSI/160 CP, 2.0 TSI/210 CP, 2.0 TDI/140 si 170 CP. Dieselul de 170 CP si benzina de 210 CP sunt combinate standard cu o cutie automata DSG, diferential blocabil electronic XDS pe fata si tractiune integrala 4Motion, disponibila optional la dieselul de 140 CP. Noi am avut pentru test versiunea diesel de 170 CP. Motorul de 2 litri impinge ca un taur de la sub 2000 rpm, este foarte bine izolat fonic si consuma in medie doar 5,9 l/100 km. Cutia DSG cu sase trepte si dublu ambreiaj schimba lin si suficient de rapid, iar trenul de rulare combina un nivel bun de confort cu o tinuta de drum agila, in ciuda garzii la sol mai mari cu 30 mm. Dispunând de o masa remorcabila de pâna la 2200 kg, de o suprafata de incarcare cu o lungime de 1,94 metri si o latime maxima de 1,3 metri si de un volum al portbagajului intre 603 si 1731 litri, identic cu al lui Passat Variant, Alltrack nu e doar un model de lifestyle, ci si unul practic. Este disponibil si in România, preturile incepând de la 27.001 euro cu TVA pentru versiunea de baza 1.8 TSI.
DATE TEHNICE
MOTOR: L4, turbo-diesel, cilindree 1968 cmc, putere maxima 170 CP/4200 rpm, cuplu maxim 350 Nm/1750 rpm. TRANSMISIE: integrala, cutie automata DSG cu 6 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4771/1820/1545 mm, ampatament 2710 mm. PERFORMANTE: 0-100 km/h 8,9 sec, viteza maxima 211 km/h, consum mediu 5,9 l/100 km, emisii CO2 155 g/km.