Ai un buget limitat și îți dorești o mașină nouă? Iată de ce ar trebui s-o pui pe Dacia Logan ECO-G 100 în vârful listei scurte.
Noul model a fost binecuvântat cu o suspensie confortabilă și cu un motor eficient alături de care lucrează un sistem GPL perfect calibrat din fabrică. În continuare, interiorul portbagajului a păstrat „aspectul de Logan'.
Sincer să fiu, nu știu de ce s-au mai obosit oficialii Dacia să includă și versiunea TCe 90 în configuratorul pentru piața din România. Pentru doar 300 de euro în plus vei primi un sistem GPL montat în uzină și integrat perfect alături de computerul de bord.
Pe lângă beneficiile clare ale unui sistem de alimentare „hibrid' benzină + gaz, trebuie menționat și faptul că Dacia îți mai dă încă 10 CP și 10 Nm atunci când folosești combustibilul preferat al portofelului.
Dacă încă nu am reușit să te conving să mergi pe calea ECO-G, am efectuat un calcul simplu și am aflat că îți vei recupera investiția după mai puțin de 15.000 de kilometri. Discuția ar putea continua în favoarea sistemului GPL, dar alegerea rămâne în mâinile tale.
Dacia Logan a renăscut odată cu lansarea celei de-a treia generații. Acum utilizează platforma CMF, aspect ce îi oferă mașinii din Mioveni caracteristici pe care nu le-a mai avut până acum. Deși încă există ruliu în viraje, nivelul de rafinament al șasiului pare cu trei generații în fața modelului anterior. Nivelul de confort a crescut sesizabil, iar în același timp, experi-ența conducerii a devenit mai distractivă ca niciodată. Direcția cu asistare electrică este nesperat de precisă, iar acționarea levierului transmisiei manuale cu șase trepte aproape că te invită să conduci o idee mai alert. Sigur, aici nu vorbim despre performanțele unei mașini sport, însă noul Logan se simte bine în orice mod ar fi condus.
La bord au loc cinci persoane, iar confortul acestora va fi cel puțin corect. Scaunele din față au primit o binemeritată reproiectare și acum nu se mai balansează în cazul unei frâne puternice, în timp ce pasagerii din spate se bucură de tăvițe pentru picnic.
Sistemul multimedia nici că ar fi putut fi mai ușor de utilizat, iar meniurile simple sunt în ton cu restul mașinii. Vei fi surprins și atunci când deschizi portbagajul. Cei 528 de litri pot fi acum organizați cu ajutorul unui accesoriu din material plastic, pe care l-aș considera indispensabil pentru orice viitor client.
Sigur, Dacia Logan nu mai este vehiculul de 5.000 de euro pe care ni-l promiteau francezii în 2004, așa că prețul actual este unul justificat. Pentru noi, noua Dacia
Logan rămâne pe prima poziție pe lista scurtă.
Dacia Logan ECO-G 100
• Motor L3, benzină, turbo + sistem GPL • Cilindree: 999 cmc • Putere max. 100 CP (GPL)/90 CP (benzină) de la 4600 rpm • Cuplu max. 170 Nm (GPL)/160 Nm (benzină) de la 2000 rpm • Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu șase trepte • Consum 6,5 l/100 km (GPL)/5,1 l/100 km (benzină) • Emisii CO2 101-102 g/km 0-100 km/h 11,6 s • Viteză maximă 186 km/h • L/l/h 4396/1848/1501 mm • Ampatament 2649 mm • Portbagaj 528 l • Masă proprie 1.146 kg • Preț de la 11.600 de euro (14.290 de euro pentru exemplarul testat)
VERDICT
Dacia reușește din nou. Fiecare generație anterioară a lui Logan a adus noutăți importante, însă niciuna de până acum nu a avut parte de atâtea bunătăți. Alegerea celor care au de ales între o Dacie nouă și un second nemțesc a devenit acum și mai grea.