Impactul vizual pe care reuseste sa-l produca aceasta masina este fascinant, fiecare element fiind extrem de fluid si cu foarte mare atentie implementat in designul general al masinii. Desi ideea clasica de cabrio ar trebui sa impuna utilizarea unui acoperis realizat din material textil, Infiniti a preferat solutia unui acoperis rigid. In multe cazuri, acest lucru aduce plusuri, dar si minusuri.
Unul dintre ele este faptul ca impune un desen al masinii cu un spate mai lung si un parbriz plonjat spre spate, iar in majoritatea cazurilor aceste detalii afecteaza designul. Insa nu si in cazul lui G37 Cabrio, pentru ca, indiferent daca se ruleaza cabrio sau nu, aceasta masina atrage multe priviri, iar caracterul exotic si exclusivist merita fiecare apreciere.
Detalii cu adevarat premium pentru interior
Fata de versiunea Coupe, cu care imparte aceeasi platforma, G37 Cabrio are plusuri in ceea ce priveste confortul din interior, dar si minusuri in ceea ce priveste dinamica. Fiind un model mai nou, materialele din interior sunt mai placute la atingere, au o calitate mai buna si, in plus, sunt disponibile optiuni cum ar fi scaunele ventilate si ecranul cu touch screen, care nu se regasesc si pentru versiunea Coupe.
In schimb, versiunea Cabrio nu beneficiaza de directia integrala (4Wheel Active Steering) si nici de diferentialul autoblocant de pe puntea spate, iar acestor lucruri se adauga si greutatea de 1900 kg, datorata sistemului de decapotare si acoperisului rigid.
Condus la limita, G37 Cabrio se simte destul de greoi, dar compenseaza datorita unui tren de rulare setat rigid si unui nivel de aderenta foarte ridicat. Directia variabila in functie de viteza de deplasare este precisa, comunicativa, iar efortul rotirii volanului este corect adaptat vitezei de deplasare.
Senzatia oferita atunci cand se ruleaza cabrio este foarte placuta si, datorita paravantului care se monteaza deasupra locurilor spate, vantul este deranjant doar la viteze ridicate. Acoperisul este compus din trei parti, iar operatiunea de capotare sau decapotare dureaza 25 de secunde si se poate face numai stationand complet.
Pentru ca orice lucru frumos are si parti negative, trebuie sa afirmam ca ne-am fi dorit un sistem de decapotare mai rapid si mai silentios, care sa fie mai apropiat de natura premium a marcii. La trecerea peste denivelari, acoperisul rigid nu este zgomotos si nu apar decat mici sunete in momentele de torsionare ale caroseriei.
Design exotic, diferit de orice concurenta
Propulsorul care echipeaza modelul G37 Cabrio este deja bine cunoscut in gama Infiniti. Cu o configuratie V6, o cilindree de 3,7 litri si un sistem de control inteligent al supapelor (Variable Valve Event and Lift), acesta dezvolta 320 CP la 7000 rpm. Tipic motoarelor japoneze, acesta trebuie mentinut in turatii inalte pentru performante maxime si ofera un nivel de rafinament ridicat, datorita acceleratiei progresive.
Masa suplimentara de 200 kg fata de versiunea Coupe aduce acceleratii si reprize mai lente, dar asta doar ca un termen de comparatie, pentru ca, in practica totul se intampla foarte repede, iar cele doar 6,4 secunde necesare pentru a atinge 100 km/h nu lasa loc de comentarii.
Cutia de viteze automata cu 7 rapoarte dispune de un program intuitiv de a schimba treptele (Adaptive Shift Control), este rapida, si in acelasi timp, confortabila in traficul aglomerat din oras. Exista si posibilitatea de a schimba manual treptele de viteze cu ajutorul a doua padele din magneziu pozitionate ergonomic, in spatele volanului.
In gama premium a clasei medii exista o oferta larga de masini cabrio, insa niciuna nu poate oferi exclusivismul pe care Infiniti inca il aduce in Romania. Aceasta masina nu trebuie cumparata privind o fisa tehnica, ci privind masina si ascultand inima, pentru ca este greu sa refuzi o asemenea oferta in materie de design.