L-am scos pe DS3 Crossback E-Tense la o plimbare în noapte. De câte ori ne-a oprit Poliția?
După ora 22, Bucureștiul devine No Mans Land. Restricțiile încă sunt în vigoare, așa că nu am plecat de acasă fără declarație. Întrebarea nu era dacă vom fi opriți de Poliție, ci de câte ori? Deși eram singuri pe străzile orașului, nu s-a pus vreodată problema să mergem tare.
Versiunea electrică a lui DS3 Crossback afișează un stil relaxat, în timp ce confortul se ridică la un nivel de top, atât cel oferit de scaunele cu tapițerie albă parțial îmbrăcată cu piele, cât și cel al suspensiei. Interiorul are un design complet original, dar care nu este pe placul oricui. Totuși, dispune de o selecție de materiale atent alese, însă comenzile nu beneficiază de cea mai fericită amplasare spațială. De asemenea, sistemul de infotainment funcționează cu întârziere și necesită o bună perioadă de acomodare.
Nu avem timp să ne bucurăm prea tare de interior deoarece suntem rugați să tragem pe dreapta. Pe lângă controlul de rutină, polițiștii de la Brigada Rutieră au avut interesul de a ne întreba și despre mașină. Chiar și în lumina palidă a nopții, caroseria vopsită în nuanța Cristal Pearl complimentată de pavilionul negru (Noir Perla Nera) arată spectaculos. O altă întrebare a agenților s-a referit la propulsorul de sub capotă. „E electric?' Motorul are 136 CP și ajută mașina să accelereze până la viteza legală în aproximativ trei secunde.
DS 9 este disponibil pentru comandă în România
Desigur, E-Tense se poate mișca și repede, la nevoie, prin trafic. Trebuie doar să calci cu încredere pedala de accelerație, iar atunci când ajungi pe autostradă și te apropii de viteza maximă, vei observa că starea serenă de la bord se păstrează. Aici intervine plusul de material fono-absorbant pe care l-a primit versiunea electrică a lui DS3 Crossback.
Tocmai când ne miram de faptul că autonomia indicată de instrumentarul de bord a crescut cu aproximativ 50 de kilometri din momentul în care am ridicat mașina, ne oprește un alt echipaj de Poliție. „Actele la control!' De această dată, agenții au fost interesați de consumul de energie. Se pare că producătorul a fost sincer cu noi, deoarece instrumentarul indica valoarea de 18 kWh/100 km, cu 1 kWh/100 km mai mult decât au măsurat oficialii. „Vă rugăm să deschideți portbagajul!' Aici suntem întâmpinați de un volum mai mult decât suficient, de 350 l, ce poate fi extins până la 1.050 l după rabatarea banchetei. „și cât costă?' Fără a pune la socoteală ecobonusul, DS3 Crossback E-Tense pleacă de la 37.900 de euro. Acestea fiind spuse, chiar ne dorim să nu rămână singur în noapte.
DS 3 CROSSBACK, O NOUĂ EMBLEMĂ A STILULUI HIGH-TECH
DS3 CROSSBACK E-TENSE
•MOTOR electric • PUTERE MAX. 136 CP • CUPLU MAX. 260 Nm • TRANSMISIE tracțiune față/cutie automată cu o tr. • L/I/H 4118/1791/1534 mm • MASĂ PROPRIE 1.525 kg •PORTBAGAJ 350-1.050 l • 0-100 KM/H 8,7 s • VITEZĂ MAX. 150 km/h • CAPACITATE ACUMULATOR 50 kWh • AUTONOMIE 320 km (WLTP) • CONSUM 17 kWh/100 km (WLTP) • EMISII CO2 0 g/km • PREȚ de la 37.900 de euro (fără a include ecobonusul asigurat prin programul Rabla Plus)
VERDICT
Iată că DS3 Crossback E-Tense poate fi partenerul ideal pentru o călătorie în noapte. Caracterul aparte, spiritul silențios și manierele rafinate îl recomandă pentru un mod de condus relaxat. Într-adevăr, aspectul său nu este pe placul tuturor, însă își va găsi, cu siguranță, publicul-țintă și în România.