Ford Fiesta Active – Partener de aventură

Fiesta Active promite calități de crossover pentru cel mai popular model al mărcii Ford. Pachetul optic atractiv este însoțit de o gardă la sol mărită și panouri de protecție care îmbie la escapade în natură. Test cu motorizarea EcoBoost de 100 CP.

Segmentul crossover-SUV este unul dintre cele mai competitive de pe piață, așa că tot mai mulți producători oferă variante de echipare pentru modelele consacrate din gamă care să se apropie de acest segment, cel puțin din punct de vedere estetic.

Ford Fiesta Active nu este un SUV, trebuie să fie clar de la început. Această versiune nu ne oferă un sistem de tracțiune integrală, dar nici nu ar fi fost necesar. Micul Ford este, în esență, o Fiesta cu o gardă la sol înălțată cu 18 mm față de modelul standard. Dar Active nu aduce doar o înălțime mai mare, ci și un ecartament mai lat cu 10 mm. Aceste dimensiuni mărite nu schimbă sesizabil comportamentul jucăuș cu care suntem obisnuiți la Fiesta, dar se modifică modul cum este perceput drumul.

Versiunea Active primește o serie de elemente optice exclusive pe acest model. În primul rând, se observă bandourile de plastic de pe aripi și praguri (cu accente gri la praguri), jantele de 17 inchi și barele longitudinale aflate pe plafon. La modelul testat de noi, cele din urmă lipsesc, deoarece mașina a fost configurată cu un plafon panoramic din sticlă.

Citește și:

Lumea PLÂNGE pe străzi: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher! Adevărul DUREROS!

O NOUĂ metodă de FURT din maşini face ravagii! Iată cum te păcălesc HOŢII cu o monedă

Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist

COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE

Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie

 

La interior sunt puține lucruri care s-au schimbat față de o Fiesta normală. Diferă tenta de culoare a accentelor și materialul utilizat la tapițeria scaunelor. În mijlocul consolei centrale putem găsi noul sistem Ford SYNC 3, care funcționează fără cusur. În echiparea noastră, unitatea media cu ecran de 8 inchi era conectată la un sistem audio B&O care sună foarte bine (10 difuzoare, inclusiv un subwoofer). Desigur, sistemul media oferă conectivitate Android Auto și Apple CarPlay.

Din păcate, locurile din spate sunt destul de înghesuite, spațiul disponibil la cap fiind destul de limitat. O persoană cu o înălțime de peste 1,80 m va avea dificultăți în a-și găsi o poziție confortabilă, aspect neplăcut în special la drumuri mai lungi.

Mașina testată de noi a fost dotată cu o cutie automată. Aceasta poate fi configurată doar împreună cu motorul EcoBoost de 1,0 litru/100 CP, o combinație mai puțin potrivită pentru o conducere dinamică. Propulsorul se simte vioi, are reprize bune de accelerație, dar răspunsul întârziat al cutiei dăunează experienței.

Fiesta Active se conduce cel mai plăcut în modul Sport al cutiei de viteze, deoarece în modul normal reglajul favorizează, în primul rând, economia de combustibil, cu un regim de turații scăzut, care scoate în evidență lagul turbo al motorului. Chiar și în modul manual, cutia de viteze reacționează destul de lent, atât la schimbările în treapta superioară, cât și la cele în treapta inferioară.

Suspensia crossover-ului este nesperat de confortabilă, mai ales că mașina testată este dotată cu anvelope sport (Continental Sport Contact 5) cu jante de 17 inchi. Imperfecțiunile din asfalt sunt aproape imperceptibile și chiar și pe macadam am fost surprinși să simțim un nivel acceptabil de confort.

Chiar dacă Active a văzut mult praf pentru fotografiile acestea, e clar că nu e chiar în elementul lui acolo. Din fericire, Ford a inclus o opțiune în sistemul de control al tracțiunii care să te ajute în situațiile cu aderență scăzută (noroi, zăpadă).

Verdict

Ford Fiesta Active oferă nu doar un pachet optic atractiv, ci și calități foarte bune de rulare în afara asfaltului. Motorizarea EcoBoost de 100 CP este, ca întotdeauna, competentă, dar o cutie manuală i se potrivea mai bine.

Adaugă un comentariu