Ford Ka 1.2 – Sa cucerim orasul!

A doua generatie a lui Ford Ka este pregatita sa repete succesul primei generatii, care s-a vantut in aproape 1,5 milioane de exmplare. In test: Ford Ka 1.2 cu 69 CP.

Situatia economica actuala face ca masinile mici si economice sa fie privite cu mult mai mult interes ca pana acum. In acest context, Ford a lansat a doua generatie a lui Ka, model care pare pregatit sa fie lider in segmentul mini.

Masina este mai mare decat vechea generatie, si singura dimensiune care a scazut este cea a ampatamentului. Trebuie mentionat ca platforma tehnica este impartita cu modelul Fiat 500 si ca ambele masini sunt produse in aceeasi fabrica. Insa inginerii de la Ford au setat diferit suspensia, pentru un caracter mai dinamic pentru Ka.

Ca design, Ford Ka si Fiat 500 nu au niciun element in comun, modelele fiind total diferite. Designul kinetic regasit in toata gama Ford este implementat cu mare succes si pentru Ka. Masina este extrem de placuta ca design atat in exterior, cat si in interior. Alura sa indrazneata, stilata si dinamica, alaturi de culorile vii oferite scot in evidenta, vizual, Ford-ul Ka.

Atmosfera placuta in habitaclu
Interiorul este si el placut si stilat. Desi scaunele fata nu au cum sa fie foarte mari, acestea ofera un confort bun chiar si la drumuri lungi. Pozitia la volan este inalta, lucru util intr-o utilizare preponderent urbana, pentru ca ofera o buna vizibilitate in jurul masinii. Schimbatorul de viteze este integrat in consola centrala, iar comenzile pentru geamurile electrice se gasesc in stanga si in dreapta lui.

Ergonomia este buna, si singurul lucru ce poate fi putin deranjant este ca, daca nu se opteaza pentru comenzi pe volan, sistemul audio este destul de departe si nu poate fi accesat cu cea mai mare usurinta. In spate, doi adulti vor calatori destul de inghesuiti, dar spatiul oferit este bun, daca ne uitam la dimensiunile exterioare, ale masinii. In versiunile de echipare superioare ambianta din interior este chiar eleganta. Pana si inscriptia „Ka“ de pe consola centrala este frumos integrata in design.

Motorizarea pe benzina de 1,2 litri, ce produce 69 CP, poate parea prea mica pentru un automobil al anului 2009, insa nu este deloc asa. Ka echipat cu motorul pe benzina cantareste putin peste 1.000 kg, iar cutia de viteze cu 5 trepte este etajata destul de scurt. Astfel, prestatiile dinamice sunt bune, iar agilitatea prin traficul din oras este de laudat. Chiar si la drumuri lungi, extraurbane, masina este placuta, iar nivelul de zgomot nu depaseste limite deranjante, ca la alte masini din clasa mini sau mica. Trebuie mentionat ca motorul este mai economic cu 21% decat vechea motorizare pe benzina de la Ka, si in test consumul a avut valori bune.

Stabilitate foarte buna in viraje
Suspensia este bine setata si ofera un confort bun peste denivelari. Fiind o masina scurta si usoara, Ka este extrem de controlabila la limita si ramane pe trasa impusa de sofer chiar si la viteze ce par exagerate pentru o masina de oras. Directia este asistata corect si ofera informatii suficiente soferului. Cutia de viteze are o etajare scurta, ce ajuta propulsorul, iar treptele se schimba fara ezitari, cu o directionare precisa.

Pentru ca este o masina mica, inginerii Ford au studiat foarte atent problema sigurantei in caz de accident. Structura caroseriei este intarita si, in combinatie cu un pachet complet de airbaguri si centuri pretensionate, Ka ofera o protectie a pasagerilor la impact foarte buna.

Noul Ka este extrem de configurabil atat din punct de vedere al optiunilor, cat si al culorilor exterioare si interioare. Sunt oferite trei pachete – Digital Art, Grand Prix si Tatoo -, ce personalizeaza masina cu elemente grafice atat in interior, cat si in exterior.

Ford Ka este o pata de culoare in clasa mini si este o alegere extrem de tentanta pentru ca este o masina solida din toate punctele de vedere. Preturile incep de la 8.700 euro (fara TVA).
 

Adaugă un comentariu