Noua gama Custom a Ford aduce doua noi modele, Transit pentru transportul de marfa si, respectiv, Tourneo pentru transportul pasagerilor, Transit Custom putand fi comandat in patru configuratii – furgon, combi, combi-van si DCIV (Double Cab-In-Van).Ulterior, spre sfarsitul anului viitor, vor fi disponibile si versiuni cu ampatament extins, cu capacitati de transport marite.
La volanul noului Transit Custom poti uita cu usurinta ca te afli intr-o masina de transport, la aceasta impresie contribuind deopotriva designul, comportamentul dinamic, dar si confortul si bogatia echipamentelor. Daca la exterior putem vedea prima transpunere a limbajului Kinetic Design la vehiculelor comerciale, in interior vom fi uimiti de calitatea materialelor si de bogatia echipamentelor. Plansa de bord aminteste puternic de cea a lui Ford Fiesta, iar dotarile exclusiviste nu sunt cu nimic mai prejos de cele oferite in acest moment de Focus. Cu toate acestea, Transit/Tourneo pastreaza aceleasi calitati care au asigurat faima lui Transit, de la lansarea in 1965 si pana in prezent: robustetea, costurile de exploatare reduse si economia de combustibil exemplara.
|n interior, vei aprecia numeroasele posibilitati de ajustare a pozitiei, care culmineaza cu reglarea volanului pe patru directii, o facilitate mai putin intalnita in acest segment. Pozitia la volan este elevata, dar mult mai apropiata de cea dintr-un autoturism decat la generatia anterioara. Daca nu ar fi fost pedala de frana supra-inaltata, am fi putut aprecia gama Custom pentru cea mi buna pozitie la volan dintre vehiculele comerciale. Tourneo Custom se remarca in plus pentru versatilitatea interiorului, cu cele opt scaune oferind un numar de peste 30 de combinatii de aranjare, fie prin rabatare 40:60 pe fiecare rand de scaune, fie prin demontarea acestora din masina.
Odata pus in miscare, vei remarca comportamentul dinamic neasteptat de bun pentru un vehicul din aceasta categorie, cu o directie incisiva si un tren de rulare care face un compromis foarte bun intre tinuta de drum si confortul suspensiei. Transit Custom isi mascheaza foarte abil dimensiunile exterioare, fiind usor de manevrat, chiar si in spatiile dificile. Motorizarea este asigurata de un diesel DuraTorque de 2,2 litri, oferit in trei variante de putere (100 CP, 125 CP si, respectiv, 155 CP), fiecare dintre acestea renarcandu-se prin liniaritate si economia de combustibil. Consumul mediu specificat este de 6,6 l/100 km, indiferent de nivelul de putere, la aceasta cifra contribuind atat aerodinamica buna a lui Transit (Cxa0,37) cat si sistemele care contribuie la economisirea carburantului, cum este start&stop sau managementul inteligent al alternatorului.
Gama Transit/Tourneo Custom va fi lansata in Romania la sfarsitul anului, avand preturi de pornire de 24.428 de euro cu TVA pentru furgon (Transit Custom) si, respectiv, 34.788 de euro cu TVA pentru bus (Tourneo Custom).