Honda Civic dispune de o nouă cutie automată cu nouă trepte pe motorizarea diesel. Iată impresiile.
Honda oferă pentru prima oară pe Civic o cutie automată în combinație cu motorizarea diesel. Este vorba de o cutie cu nouă trepte cu convertizor de cuplu care promite un rafinament foarte bun al schimbării treptelor, împreună cu o eficiență foarte bună, tradusă într-un consum redus de combustibil. Privind la specificațiile tehnice, observăm că versiunea cu transmisie automată pierde aproape o secundă la valoarea accelerației de la 0 la 100 km/h, în timp ce consumă cu 0,6 l/100 km mai mult decât versiunea cu transmisie manuală. Diferențe neglijabile, trebuie să recunoaștem.
Noua cutie automată are ca particularități o primă treaptă foarte scurtă, care asigură o pornire fără efort, dar și o treaptă a noua cu demultiplicare lungă, răspunzătoare pentru cifra rezonabilă a consumului de combustibil. În practică, schimbarea rapoartelor se face rapid și fără smucituri, programul cutiei trecând rapid prin cele nouă trepte pentru o accelerație care pare cursivă, neîntreruptă. Impresionant, la retrogradare, aceasta nu se sfiește să „sară chiar și câte patru trepte pentru un răspuns rapid la apăsarea mai energică a pedalei de accelerație. Timpul de reacție este, de asemenea, foarte bun.
Citește și:
Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3
Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor
Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă
Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie
Cel mai rapid SUV pe gheață
Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România
Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului
Cei care preferă schimbarea manuală a treptelor de la padelele din spatele volanului (comanda specifică a cutiei de viteze nu oferă alte posibilități) vor fi dezamăgiți să constate că nu există un mod pur manual, ci doar corecții din padele ale modului automat – cutia nu va rămâne în treapta selectată peste o anumită turație și va refuza retrogradarea, chiar dacă acest lucru nu ar duce la mutarea acului turometrului în zona roșie.
Rafinatul propulsor diesel îl cunoaștem deja de la lansarea internațională, manierele sale făcându-l ușor de confundat cu unul alimentat pe benzină. În afară de consumul foarte rezonabil, trebuie spus că acest motor a fost printre primele testate în noul ciclu RDE (Real Driving Emissions) pentru atestarea nivelului de emisii de NOx și particule.
Verdict
Cutia automată pe diesel la Civic? O surpriză foarte plăcută și o veste bună pentru cei comozi, în special dacă se circulă preponderent în mediul urban.