Honda Civic Sedan Executive: Discret, dar corect

Parcă ieri se lansa noua generație a lui Civic. Acum, avem deja test cu Honda Civic facelift. Ce e nou?

De ce să strici o rețetă bună? Honda a făcut schimbări minime în gama Civic Sedan odată cu faceliftul, dar nici nu era nevoie de schimbări radicale. Da, încă are CVT și nu îl vor iubi mai mulți pentru această transmisie, dar are și ea beneficiile ei odată ce înveți să o exploatezi și să o accepți pentru asta.

Motorul turbo de doar 1,5 litri nu are funcție stop-start în compania acestei transmisii, dar poate fi destul de economic dacă nu abuzezi de pedala din dreapta. Interiorul poate fi dotat acum cu mai multe elemente de confort, incluzând aici un sistem audio cu zece incinte și subwoofer, precum și un scaun șofer cu reglare electrică pe opt direcții.

Putem trăi și fără cel din urmă dacă vrem să facem economie, dar dacă e deja inclus în standard pentru echiparea Executive, testată de noi, de ce să nu ne bucurăm?  Ținuta de drum și direcția nu s-au schimbat odată cu restilizarea, ceea ce înseamnă că avem în continuare o berlină confortabilă în clasa compactă. Nu e pentru atacat virajele în forță, dar nu o să te dezamăgească dacă îți poți regla așteptările în cunoștință de cauză.

Câtă vreme știi că ai un sedan și nu un Type R, ești în grafic. Practic, Honda știe că această versiune de caroserie va ajunge la cei care vor petrece multe ore la volan, așa că era și normal să fie suspensia și direcția orientate spre confort. Cea din urmă are o ușoară tentă sportivă, dar fără exagerări.

Avem, deci, o mașină numai bună pentru flote și pentru familiști. Mai ales dacă vrei ceva japonez fără forme exagerate și fără a pierde din aspectele practice. La acestea, Civic Sedan stă bine, deși varianta testată de noi a ajuns la un preț de pornire destul de ridicat pentru o compactă. Cei 182 de cai-putere din dotare sunt livrați liniar, fără să fii bruscat, dar acul vitezometrului îți arată că sunt cu toții acolo. E destul? Pentru un facelift în această clasă, da.

 

Prima impresie

Salutăm întoarcerea rotiței de volum „rătăcitoare'. Este unul dintre punctele pe care ne mirăm cum de le-au eliminat producătorii.  Nu te pui cu reflexele vechi!

 

Date tehnice

Motor L4 turbo – Cilindree 1498 cmc – Putere 182 CP la 6000 rpm – Cuplu maxim 220 Nm între 1.700 și 5.500 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie CVT – L/l/h 4648/1799/1416 mm – Portbagaj 519 l – 0–100 km/h 8,3 s – Viteză maximă 200 km/h – Masă proprie 1.273 kg – Consum 6,4 l/100 km (WLTP) – Emisii 146 g/km (WLTP) – Preț 28.400 de euro

 

Verdict

Honda Civic Sedan nu a primit foarte multe schimbări pentru restilizare, dar parcă nici nu avea nevoie de prea multe. Are propria „felie' din piață, iar lucrurile nu se vor schimba prea curând din acest punct de vedere. E de luat în seamă dacă vrei o berlină.

Adaugă un comentariu