Hyundai l-a incuiat pe Getz intr-un dulap cu pliante despre el insusi. Dar nu in sertarul de sus. Pentru ca imaginea lui nu a fost prea buna, asa cum s-a intamplat, spre exemplu, si in Romania.
In locul lui Getz vine indraznet noul i20, cu care producatorul coreean are planuri mari. Hyundai doreste ca acesta sa se produca anual in 600.000 de exemplare. i20 se produce in uzina Hyundai din Chennai, India.
Initial, modelul va fi comercializat in versiune de caroserie cu cinci usi. In prima parte a lui 2009, va fi disponibila si o caroserie cu trei usi, iar mai tarziu, aceeasi platforma tehnica va fi folosita pentru productia unui MPV.
Ca design, noul i20 nu mai are nicio legatura cu modelul Getz, pe care il inlocuieste. Desenul caroseriei este modern, cu forme placute, poate nu chiar originale, dar care se integreaza in stilul cu care constructorul ne-a obisnuit.
In comparatie cu Getz, Hyundai a anuntat dimensiuni mai mari pentru noul model. Asadar, lungimea si latimea au crescut, dar au fost imbunatatite si dimensiunile interioare ale masinii. Chiar si asa, ai impresia de spatiu doar in fata. Pasagerii din spate nu se pot bucura de prea mult loc pentru picioare, cu toate ca accesul in si din masina se realizeaza in conditii foarte bune.
Bancheta din spate nu poate sustine trei persoane adulte, locul din mijloc fiind indicat mai mult pentru copii. Bancheta din spate poate fi rabatata fractionat (60:40), iar capacitatea normala a portbagajului (295 litri) se poate mari, pentru a incapea mai multe bagaje sau obiecte mai lungi.
Pozitia la volan este foarte buna
Interiorul lui i20 difera pozitiv si total de cel al lui Getz. Mai in detaliu, ceasurile de bord amintesc, timid, de predecesor. Dar si materialele care sunt, in mare parte, plastice bine finisate, si, la prima vedere, placute. Dar in realitate, sunt de slaba calitate, iar eu, unul, le-as fi preferat ceva mai apropiate de cele ale fratelui mai mare, i30. Acest aspect poate fi observat in cazul plansei de bord, dar si la fetele interioare ale usilor.
Combinata cu desenul interior retinut, aceasta caracteristica duce la o atmosfera mult prea austera pentru aceasta clasa, chiar daca exista repere colorate menite sa mai schimbe situatia – manerele interioare pentru deschiderea usilor sau tapiteria scaunelor tari si scortoase.
Ceea ce am spus prinde si mai bine contur daca tinem cont de modelele indicate de producator ca reprezentand concurenta lui i20 si care stau mai bine la acest capitol.
i20 vine cu un nou motor de 1,2 litri
Gama de motorizari include trei motoare alimentate pe benzina; un propulsor nou de 1.2 litri, care dezvolta 75 CP, un 1.4 litri de 100 CP, care poate avea si cutie de viteze automata cu cinci trepte, si un propulsor de 1,6 litri si 126 CP care, de asemeni, poate fi cuplat la o cutie de viteze automata cu cinci rapoarte. La capitolul diesel, i20 este comercializat, practic, cu doua propulsoare, fiecare in cate doua versiuni de putere. Vorbim despre un 1.4 CRDI, care dispune de 75 sau 90 CP, si despre 1,6 CRDI, care dezvolta 115 si 128 CP.
CRDI-ul de 1,4 litri este cam zgomotos
Toate motoarele indeplinesc normele de poluare Euro 4. Dintrea acestea, eu am condus i20 cu motorul de 1,6 litri si 126 CP, cuplat la cutia de viteze automata, dar si CRDI-ul de 1,4 litri si 75 CP. Primul este silentios pana la 3.000 rpm, trage modest si se plafoneaza repede, din cauza cutiei de viteze automate. Consumul mixt al acestui propulsor se incadreaza undeva in jurul a 10 l de benzina la 100 km. CRDI-ul de 75 este zgomotos la rulare, foarte zgomotos la rece si spune ce stie dupa 2.000 rpm. Consumul sau mediu este de 5,5 litri de motorina la 100 km rulati. }inuta de drum a automobilului este orientata catre confort.
Trenul de rulare al lui i20 filtreaza corect gropile, dar la trecerile scurte peste denivelari devine zgomotos. Directia este lipsita de feeling pentru ca este prea asistata, dar, in schimb, este placut de manevrat in oras si la parcari. Doamnele o vor aprecia, cu siguranta. Pozitia la volan este usor inalta, ceea ce ar putea impune probleme de vizibilitate persoanelor a caror inaltime este peste medie.
In materie de siguranta, Hyundai i20 poate dispune, printre altele, de maxim sase airbaguri (standard), tetiere active, ABS, ESP si EBD, Isofix sau avertizor sonor pentru centuri. La final, trebuie mentionat ca i20 soseste pe piata intr-o perioada grea pentru industria auto si trebuie sa se lupte din greu pentru a razbi intr-un segment unde oferta este destul de vasta.