Cu fiecare nou model, Hyundai are o evoluție din ce în ce mai spectaculoasă. Însă noul Tucson pare atât de avansat tehnologic, încât schimbă complet percepția pe care o aveam despre această marcă.
Vă mai amintiți de vremurile în care modelele Hyundai erau ieftine și foarte bine echipate, dar vizibil demodate din punct de vedere tehnologic în comparație cu mașinile producătorilor europeni? Ei bine, uitați-le, pentru că noul Tucson are în plan să schimbe radical ierarhia din segmentul SUV-urilor compacte!
Evoluția către noua filosofie „modern premium a fost deja anunțată de câțiva ani, însă marea majoritate nu s-a lăsat convinsă. Și totuși, Hyundai a dezvoltat mașini din ce în ce mai bine făcute și mai capabile pe toate planurile, ajungând astăzi să rivalizeze și chiar să devanseze constructorii de pe Bătrânul Continent.
Toate aceste afirmații sunt confirmate pe deplin de noul Tucson. Destinat să ducă mai departe succesul comercial de care s-a bucurat ix35, acesta a rămas coreean doar cu numele, fiind proiectat în noul centru din Frankfurt, Germania, în timp ce producția pentru piața europeană este asigurată de o uzină din Cehia. Orientarea către publicul european se vede clar în noul design expresiv, cu forme sculptate adânc și contururi sportive, care fac ca mașina să pară mai mare decât în realitate. Un impact puternic îl are și grila cromată cu lamele orizontale, care se îmbină elegant cu noile faruri cu tehnologie LED. Tot după placul europenilor este și linia descendentă a plafonului, care alături de noile jante de 19 inchi îi conferă lui Tucson o siluetă armonioasă și puternică.
Habitaclul este, de asemenea, o surpriză plăcută. Apuse sunt vremurile în care Hyundai folosea din abundență plasticul gri și aspru, pentru că noul Tucson are o planșă de bord acoperită cu materiale moi și fine la atingere. Chiar dacă plasticul dur nu a dispărut cu desăvârșire, acesta este folosit doar în zonele ascunse privirilor, pe lateralele tunelului median și la baza bordului. Comenzile au un layout ergonomic, iar poziția la volan înălțată asigură o vedere perimetrală bună și conferă șoferului binecunoscutul sentiment de încredere și siguranță pentru care sunt atât de apreciate SUV-urile. Tot în câmpul vizual al șoferului, în zona superioară a consolei centrale, se găsește ecranul de 8,5 inchi cu comandă tactilă, pe care este afișată interfața sistemului de infotainment.
Oferta de spațiu este excelentă pentru un SUV compact, mai ales pentru pasagerii de pe banchetă, care au loc suficient atât la picioare și la cap, cât și la nivelul umerilor. Portbagajul de 488 de litri este foarte încăpător, iar rabatarea banchetei poate extinde această valoare până la 1.503 litri.
După cum ne-a obișnuit Hyundai și până acum, noul Tucson oferă o listă lungă de echipamente și dotări, multe dintre acestea disponibile chiar și pe versiunile inferioare. Modelul testat, în versiunea de top Luxury+, dispune chiar și de scaune față ventilate, volan și banchetă încălzite, hayon electric cu sistem hands free, climatizare cu două zone și sistem de ionizare a aerului, scaun șofer reglabil electric pe 10 direcții sau sistem Auto Hold pentru cutia automată – dotări întâlnite în mod normal la modelele premium din segmentele superioare.
Însă „modern premium nu este sinonim doar cu confortul și cu finisajele de bună calitate. O pondere tot mai mare în această semnificație o ocupă partea tehnologică a unei mașini, iar noul Tucson dovedește că Hyundai a înțeles pe deplin acest aspect. SUV-ul dispune de o pleiadă de asistenți electronici (unii în premieră în segment) care fac viața la volan mai simplă și, mai ales, mai sigură. Tucson intervine activ asupra direcției pentru a evita părăsirea benzii de mers, scanează traficul din spatele mașinii pentru a face ieșirile din parcări mai sigure, ba chiar este capabil să frâneze autonom când detectează un obstacol pe traiectoria mașinii.
Indiferent cât de impresionant este noul Tucson la toate aceste capitole, impresia pozitivă ar fi spulberată dramatic dacă acesta ar dezamăgi din punct de vedere dinamic. Însă Hyundai a investit mult și în platforma tehnică, care dispune de motoare și transmisii de ultimă generație. În cazul modelului testat, sub capotă se găsește noul motor turbo pe benzină de 1,6 litri, capabil să dezvolte 177 CP și 265 Nm, cuplat la o cutie cu ambreiaj dublu și șapte rapoarte și la o tracțiune integrală permanentă. Deși pare subdimensionat pentru o mașină atât de mare, grupul motopropulsor oferă un răspuns rapid la accelerație și reprize viguroase. Și dinamica pe viraje impresionează plăcut, Tucson păstrând ruliul în cote rezonabile, inspirând încredere atunci când este împins către limitele aderenței. Ușor artificială, direcția are un feeling plăcut și este precisă, iar suspensia lucrează silențios și amortizează eficient denivelările, chiar și în cazul echipării cu jante de 19 inchi.
Chiar dacă nu este fără cusur, noul Tucson reprezintă o evoluție impresionantă pentru Hyundai. Designul exterior este foarte reușit, iar interiorul, spațios și bine finisat. Dinamica oferită de motorul turbo pe benzină îi va mulțumi chiar și pe cei mai agresivi la volan, iar cutia cu ambreiaj dublu schimbă inspirat de fiecare dată. Însă lista de dotări și sisteme inteligente este cea care lasă impresia cea mai plăcută, mai ales dacă este raportată la prețul mașinii.