Incepand din aceasta vara, modelele pickup ale marcii Isuzu sunt propuse in Romania de catre importatorul oficial Isuzu Rom Auto. Ideea poate sa nu para deosebit de fericita, din moment ce in segmentul de piata respectiv mai sunt disponibile Mitsubishi L200, Nissan Navara, Mazda BT-50, Ford Ranger si versiunea pick-up a lui Land Rover Defender.
Isuzu D-Max a fost proiectat in colaborare cu GM si este fabricat in Thailanda, unde domina fara probleme piata locala. Ce motive ar putea determina in Romania orientarea catre aceasta oferta in dauna unui model concurent?
Isuzu D-Max lasa la o parte orice fel de detalii manieriste si isi asuma rolul durului din clasa pick-up. In cazul acestor modele Isuzu, nu s-a pus niciodata problema unor innoiri spectaculoase; in schimb, s-au adus multe perfectionari in timpul unei indelungate cariere comerciale. Configuratia constructiva se conformeaza retetei obisnuite din aceasta clasa, avand sasiu separat de caroserie. Rigiditatea ansamblului si, in general, calitatea asamblarii sunt impresionante.
Rularea pe denivelari se desfasoara silentios, iar zgomotele de functionare al suspensiei raman foarte discrete, in conditiile unei amortizari care pune accentul pe confort. Caracteristicile de trecere completeaza vocatia polivalenta a versiunilor care sunt dotate cu transmisie 4×4. Referitor la aceasta, notam ca tractiunea integrala este de tip 4×4 nepermanent, cu gama redusa, iar pentru cuplarea sau decuplarea rotilor din fata si folosirea gamei reduse de viteze este suficienta apasarea unor butoane aflate la bord, pe consola centrala.
Pe drum, D-Max se face remarcat datorita mersului silentios si comportamentului lesne de intuit. Finetea directiei si raspunsul prompt al franelor sunt convingatoare, avantajand manevrabilitatea masinii. Raspunsul motorului de 2,5 litri (136 CP) la acceleratie are mai putina vigoare decat am intalnit la Navara sau L200, insa nu se poate spune ca D-Max ar fi un automobil lent.
Butoane pentru selectarea tractiunii 4×4
In schimb, sunt disponibile bune rezerve de cuplu la turatii reduse; in plus, D-Max se dovedeste a fi un vehicul economic. Mentionam ca atat propulsorul de 2,5 litri, cat si cel de 3,0 litri (163 CP) sunt realizari ale specialistilor de la Isuzu (de altfel, cel mai mare producator de motoare diesel din lume), avand distributie DOHC, alimentare de tip commonrail si injectie directa. Notam ca pentru motorizarea de 3,0 litri este oferita si o cutie de viteze automata.
D-Max este propus cu caroserii de tip simplecab, extracab si doublecab. In functie de versiune, sarcina utila se situeaza intre 1.050 si 1.140 kg (simple cab), 955 si 1.000 kg (extracab), 930 si 975 kg (doublecab).
Ceea ce s-ar putea reprosa lui D-Max, privind din perspectiva tehnologica a anului 2009, tine de cutia de viteze cu numai 5 trepte (altfel, selectia este precisa) si de echiparea de siguranta standard (cuprinde doar airbag-uri frontale, ABS cu EBD).
D-Max este propus cu doua niveluri de finisare, numite Base si Custom. Cel mai accesibil model (simplecab cu tractiune 4×2) este propus la 16.541 euro (TVA inclus). Versiunea doublecab cu finisare de baza si tractiune 4×4 este disponibila la 23.861 euro.
Preturile sunt atractive in peisajul pietei romanesti de profil, iar reputatia favorabila de fiabilitate si consum redus care il caracterizeaza pe D-Max vine sa sustina aceasta noua oferta de modele pick-up.