Mercedes-Benz V 250 d 4MATIC – Nimic nu este în Van

Odată cu actualizarea intensă prin care a trecut fostul Mercedes-Benz Viano în urmă cu doi ani, devenind Clasa V, acesta a primit mai mult decât un nume mai puternic. Pentru că, deși platforma tehnică este în mare parte aceeași, MPV-ul german a devenit la fel de tehnologizat, de bine finisat și de luxos ca restul gamei Mercedes, distanțându-se sensibil de orice alt model rival. Când vine vorba de servicii de transport colectiv al VIP-urilor, nimic nu poate egala serviciile unui V.

OTXX7660

Șapte fotolii îmbrăcate în piele fină oferă un confort excelent pentru oricare dintre pasageri, iar cele două de pe rândul doi pot fi rotite cu 180 de grade pentru a î‌mbunătăți atât accesul, cât și interacț‌iunea dintre ocupanți. În cazul acestei configuraț‌ii, măsuța dintre aceleași scaune de pe rândul doi poate fi așezată astfel încât să le ofere celor cinci pasageri un adevărat birou mobil.   Șoferul, care se bucură de o poziție de condus înaltă, are în fața ochilor o planșă de bord superbă, finisată cu aceeași exigență pe care Mercedes-Benz o aplică în cazul limuzinelor sale: adică zona superioară îmbrăcată în piele, inserții din lemn și un sistem de infotainment în ton cu tendințele actuale, afișat pe un display flotant de 7,0 inchi.

OTXX7561

Modelul testat dispunea de motorizarea de top 250 d, cuplată la un sistem de tracț‌iune integrală 4MATIC, care asigură o motricitate excelentă chiar și în condiții de aderență precară. Propulsorul diesel de 2,1 litri și cutia de viteze 7G-Tronic nu mai sunt demult la prima tinerețe, iar asta se simte în sunetul aspru care pătrunde în habitaclu în timpul accelerațiilor puternice și șocurile resimț‌ite uneori la retrogradare. Cu 190 CP și un cuplu maxim de 440 Nm disponibil de la numai 1.400 rpm, performanțele dinamice sunt bune, Clasa V atingând 100 km/h în 9,1 secunde, în ciuda masei proprii de 2,2 tone. Nici dimensiunile impozante nu se simt în timpul condusului, ținuta de drum a V-ului fiind mai apropiată de cea a unui turism decât de a unei dube. Confortul pe denivelări este bun, suspensia absorbind lin deni-velările, iar zgomotul de rulare se menț‌ine la cote minime. Doar numărul pasagerilor îți amintește că ești într-un van…

OTXX7636

Verdict:

Dacă spațiul, numărul de locuri și luxul sunt cele trei criterii după care îți alegi mașina, atunci Clasa V ar trebui să intre direct în topul preferințelor tale. Și, cel mai probabil, vei fi plăcut surprins de modul în care se conduce sau de faptul că poate atinge peste 200 km/h.

OTXX7567

Date tehnice:

Motor L4, biturbo, diesel • Cilindree 2143 cmc • Putere maximă 190 CP/3800  rpm • Cuplu maxim 440 Nm/1400-2400 rpm • Viteză maximă 206 km/h • 0–100 km/h 9,1 s • Transmisie integrală, cutie automată cu 7 trepte • Dimensiuni L/l/h 5370/1928/1880 mm • Ampatament 3430 mm • Portbagaj 1410 l • Rezervor 72 l • Consum mediu 6,0 l/100 km • Emisii CO2 157 g/km • Preț cu TVA:  de la 42.157 de euro

Adaugă un comentariu