Dincolo de specificul designului, de lista coplesitoare a dotarilor disponibile si de cifrele referitoare la performante, Mercedes Clasa E se face remarcat in actualul peisaj al clasei mari prin caracterul sau de automobil inteligent. Am tot vazut pana acum dispozitive hightech aplicate la modelele luxoase ale mai multor marci, insa, cu foarte putine exceptii, senzatia rezultata a fost aceea de complicare epatanta si nu intotdeauna functionala.
Mercedes si-a cladit imaginea intr-o masura covarsitoare pe ambianta rafinata si confortabila de calatorie. Noul Clasa E merge mai departe in aceasta directie, reusind sa inlesneasca utilizarea complexei tehnologii de bord dincolo de ceea ce s-ar putea crede la prima vedere.
Pentru utilizarea unor functii direct legate de raspunsul masinii la comenzi in mers nu este nevoie de accesarea vreunui meniu stufos. Butoane pentru programele Sport/Confort ale cutiilor de viteze sau pentru reglarea fermitatii suspensiei (la modelele cu suspensie pneumatica Airmatic sau sistem Direct Control) se gasesc exact acolo unde te astepti sa fie: in zona dintre scaune. O maneta situata pe partea stanga a volanului permite lucrul cu functiile sistemului cruise-control inteligent.
Dupa ce iei loc in masina si chiar dupa ce pleci la drum, poti sa-ti alegi din numai cateva gesturi (care, toate, nu presupun in mod obisnuit mai mult de cinci secunde – cu conditia sa stii ce vrei) modul in care se va comporta masina in trafic. In plus, Mercedes Clasa E va transforma pentru totdeauna modul in care priviti calatoriile nocturne. Intelligent Light System si Adaptive Highbeam Assist (optional) pot sa adapteze lungimea fasciculului luminos in functie de viteza si, atunci cand un automobil vine din sens opus, comuta automat luminile de
intalnire si moduleaza iluminarea zonei de drum de pe partea stanga. Faptul ca nu mai ai de umblat la lumini in timpul mersului si eficienta cu care acestea sunt gestionate automat reduc mult stresul din timpul conducerii pe timp de noapte. Desigur, automobilul dispune si de iluminarea adaptiva in viraje. La toate acestea, se adauga sistemul Night Vision, ale carui imagini sunt afisate pe displayul multimedia de pe consola centrala.
Mercedes Clasa E este unul dintre automobilele cu cele mai ridicate pretentii in materie de siguranta pasiva. Totusi, pentru ca acest aspect sa ajunga sa fie cat mai rar cu putinta verificat pe teren, Clasa E propune doua noi functii in domeniul sigurantei active. Prima tine de modul de franare preventiva Brake Assist Plus, care il avertizeaza pe conducator prin intermediul unui martor luminos de la bord si incepe automat sa incetineasca automobilul daca, la viteza data, distanta fata de vehiculul din fata scade rapid. Daca soferul nu intervine, sistemul continua sa franeze astfel incat consecintele impactului sa fie diminuate.
Cea de-a doua functie importanta de siguranta activa este asigurata de sistemul Attention Assist. Acesta monitorizeaza permanent reactiile conducatorului, evaluand constant nu mai putin de 70 de parametri. Dispozitivul il instiinteaza pe cel de la volan cand oboseala a atins un grad critic, fiind afisata o ceasca de cafea pe displayul din cadranul central, cu sugestia luarii unei pauze.
In privinta motorizarilor, noul Clasa E vine cu o reducere medie a consumului de combustibil, fata de fostele modele, cu 23%. Adoptarea injectiei directe de benzina si perfectionarea motorizarilor diesel sunt factorii determinanti pentru aceasta realizare. De asemenea, emisiile de CO2 au scazut semnificativ, cu mentiunea ca varianta E 350 BlueTEC este deja conforma normelor antipoluare Euro 6, care vor intra in vigoare in 2014. Versiunea E 200 CGI dispune de sistem ECO start/stop (oprirea automata a motorului cand vehiculul sta pe loc si schimbatorul de viteze este la punctul mort, repornire automata cand se cupleaza transmisia).
Versiunile diesel sunt foarte economice
Noile motorizari CDI cu patru cilindri (pana la 204 CP, in cazul modelului E 250 CDI) sunt caracterizate de un consum mediu de doar 5,3 l/100 km. Performantele motorizarilor cu patru cilindri (atat la variantele diesel, cat si la cele cu benzina) corespund fara niciun punct discutabil pretentiilor de prestigiu ale lui Clasa E.
Motorizarile cu sase cilindri asigura rezerve foarte generoase de putere si aduc, in plus, o tusa de rafinament. Pentru acestea, este oferita cutia de viteze 7G-Tronic. Versiunile cele mai puternice (E 500 cu propulsoare V8) reprezinta remarcabile demonstratii de tehnologie a performantei si confortului (nu este vorba despre sportivitate calificata, ci mai degraba despre posibilitatea de a calatori rapid intr-o ambianta amintind de avioanele business-jet).