AMG nu mai este doar un tuner pentru Mercedes, ci este divizia sport oficiala care aplica condimente pentru modelele traditionaliste Mercedes. Dupa doar patru luni de la aparitie, Clasa E are parte acum de programul celor de la AMG care transforma acesta limuzina intr-un atlet desavarsit.
La capitolul motorizare, inginerii AMG au optat pentru deja cunoscutul propulsorul V8 aspirat care se tureaza pana la 7.500 rpm. Acesta are o cilindree de 6,2 litri si dezvolta 525 CP si 630 Nm. Cutia de viteze este o noutate si se numeste AMG SPEEDSHIFT MCT-7, dispune de 7 trepte, are un timp de schimbare a treptelor in modul Sport Plus si Manual de doar 100 ms si ofera chiar si un program de Launch Control.
Pentru noua cutie s-a renuntat la convertizorul de cuplu in favoarea unui ambreiaj in baie de ulei. Directia este revizuita fata de un Clasa E obisnuit si in acesta setare este oferita exclusiv pentru E 63 AMG. Pentru trenul de rulare inginerii AMG au ales o configuratie care sa nu faca, pe cat posibil, rabat nici la confort nici la sportivitate. Astfel s-a optat pentru o suspensie pneumatica pentru puntea spate care mentine garda la sol constanta indiferent de sarcina.
Acceleratiile pe care le produce E 63 AMG sunt fulminante si cifre ca 4,5 secunde pentru a atinge 100 km/h nu sunt suficiente pentru a exemplifica felul cum motorul raspunde la solicitari. Pana la 250 km/h (viteza maxima limitata electronic) masina accelereaza aproape la fel, indiferent de viteza de la care se pleaca.
Trenul de rulare este excelent setat pentru ca puntea spate reuseste sa transfere puterea catre suprafata de rulare intr-un mod foarte eficient. Comportamentul in viraje este aproape neutru, insa in cazul in care se apasa pronuntat pedala de acceleratie este normal ca puntea spate sa rupa aderenta, iar comportamentul sa devina unul supravirator.
Pretul anuntat pentru Romania este de 106.445 euro (cu TVA).