Clasa S ne-a obisnuit, de-a lungul timpului, sa fie primul model care ofera cele mai noi inovatii tehnologice si iata ca nici acum, la inceput de era a hibrizilor, Mercedes nu se dezminte si face un prim pas spre viitorul electrificat al masinilor.
In cele ce urmeaza, ne vom axa mai mult pe eficienta si felul cum functioneaza ansamblul hibrid ce propulseaza masina, pentru ca statutul de rege al confortului intre limuzine ramane neegalat pentru Clasa S. S 400 Hybrid este propulsat de un motor V6 de 3,5 litri pe benzina si un motor electric, plasat intre cutia de viteze si motorul termic.
Motorul electric produce 20 CP si, impreuna cu motorul termic, genereaza o putere totala de 299 CP si 385 Nm. Pentru o masina de dimensiunile si greutatea Clasei S, puterea dezvoltata de motorul electric pare foarte mica si, in mod normal, apar intrebari asupra eficientei acestui tip de propulsie. Elementele principale ale acestui sistem hibrid sunt motorul termic, motorul electric si bateriile litiu-ion, elemente ce lucreaza in stransa legatura.
Trebuie mentionat ca S 400 Hybrid nu poate merge in niciun moment propulsat doar cu ajutorul motorului electric si, din acest motiv, se incadreaza in categoria hibrizilor partiali. Principala utilitate a bateriilor litiu-ion este de a alimenta consumatorii electrici, iar motorul electric ajuta motorul termic la acceleratiile puternice sau are rol de generator pentru baterii. In timpul decelerarii sau pe perioada franarilor, energia cinetica rezultata din acest proces este stocata in bateriile litiu-ion care se gasesc in compartimentul motor. Datorita acestei energii, S 400 Hybrid are un sistem de start/stop foarte eficient.
De fiecare data cand masina este stationara, motorul termic este oprit si toate sistemele electrice ale masinii pot functiona in mod normal. Iar cum in Clasa S poti sa gasesti scaune ventilate cu masaj, climatizare cu 4 zone sau sistem multimedia cu navigatie si TV, acestea pot consuma o cantitate importanta de energie, care, in lipsa bateriilor litiu-ion, ar avea un consum reflectat in carburant.
Atunci cand aglomeratiile din oras sunt prelungite si bateriile ajung la un nivel minim de energie, motorul termic ramane pornit si actioneaza motorul electric, ce devine practic un generator care incarca bateriile. In final, tot acest sistem are ca scop reducerea consumului de carburant, si S 400 Hybrid reuseste sa se achite cu brio de aceasta sarcina. In traficul aglomerat din oras am reusit sa obtinem un consum in jurul valorii de 12 l/100 km, iar pentru mers extraurban valorile au oscilat intre 9 si 10 l/100 km.
Aceste valori sunt cu aproximativ 20% mai scazute fata de versiunea S 350 si, daca luam in calcul motorul pe benzina si faptul ca S 400 Hybrid cantareste 2 tone si are aproape 5,10 metri lungime, cifrele sunt remarcabile. In conducere, principalele diferente ale modelului hibrid fata de S 350 sunt pedala de frana care, datorita sistemului de recuperare a energiei, are o progresie diferita, si faptul ca, la schimbarea treptelor, se simt uneori mici socuri, datorita motorului electric.
Mercedes S 400 Hybrid costa cu 11.008 euro mai mult decat S 350 CDI, care are un consum mediu de doar 7,6 l/100 km, iar acest lucru poate reprezenta singura problema a modelului hibrid. In rest, ansamblul tehnic este la inaltimea caracterului premium al constructorului din Stuttgart.