Cand a fost lansat, Nissan Murano avea ceva din latura spectaculoasa a vehiculelor high tech vazute adesea in desenele animate japoneze. Totusi, reteta este mai simpla decat pare la prima vedere. Nissan Murano a fost proiectat pornind de la platforma tehnica a seriilor de limuzine Altima/Maxima, fabricate pentru piata americana.
Un diesel pentru Europa?
Sub capota din fata se afla motorizarea V6 de 3,5 litri, care pune in miscare modelul sportiv 350Z, dar intr-o varianta cu puterea maxima mai mica si momentul maxim disponibil cu 400 rpm mai jos.
Murano este produs in versiuni cu tractiune fata sau cu transmisie integrala, aceasta din urma folosind un cuplaj central de tip Haldex cu functionare gestionata electronic, care poate sa transfere catre rotile puntii din spate pana la 50% din cuplul motor. Cutia de viteze este automata, de tip X-Tronic CVT.
Murano se recomanda drept un SUV sportiv, cu suspensie destul de ferma, directie precisa si acceleratii rapide. Spre deosebire de cazul modelelor predecesoare, designul exterior adopta linii mai curate si detalii care completeaza mai bine aspectul fluid al ansamblului. Partea din fata insista pe stilul premium, arborand o grila cromata ce acopera intreaga latime a capotei.
Partea din spate aminteste de Qashqai, model bine primit pe piata europeana. Dincolo de restilizarea exterioara, Nissan a lucrat serios asupra punctelor discutabile pe care le prezenta fostul model.
Interiorul are tenta premium
Finisarea interioara a fost total reproiectata, noua plansa de bord si noile materiale ale tapiteriei reflectand mai bine pretentiile premium ale vehiculului. Pana acum, Nissan Murano a fost perceput in Europa ca un model de nisa, in timp ce americanii au cumparat nu mai putin de 500.000 de exemplare.
Poate ca lucrurile se vor schimba odata cu aparitia noilor modele, mai ales ca anul viitor oferta ar putea fi extinsa cu un diesel de vreo 200 CP.