Cu un motor puternic și cu o suspensie care îi conferă un confort și o ținută de drum nemaivăzute la un pick-up, noul Nissan Navara oferă satisfacții neașteptate.
Deși nu am nevoie de latura lor de mașini utilitare, trebuie să recunosc că am o slăbiciune pentru camionete. Îmi place duritatea lor, faptul că sunt greoaie și dificil de manevrat, dar și foarte capabile în off-road. Iar dintre toate modelele pe care le-am condus în trecut, cel mai mult m-a impresionat un Nissan Navara 3.0 dCi, propulsat de un motor V6 unic (pe-atunci) între pick-up-urile de la noi. Cu 231 CP și 550 Nm, lăsa în spate orice alt concurent, ba chiar și multe mașini obișnuite, cu puteri de până în 150 CP. Plus că avea un interior bine dotat, cu piele, trapă și un sistem audio Bose care-ți făcea oasele să vibreze. Ce vremuri…
În consecință, recunosc că am fost reticent când am auzit că noua Navara este disponibilă doar cu noul diesel de 2,3 litri. Însă trebuie avut în vedere că acesta are aceeași putere maximă ca predecesorul său de 2,5 litri, însă are o eficiență energetică îmbunătățită cu 24%. Iar 190 CP și 450 Nm ai versiunii de top biturbo sunt valori respectabile, confirmate și de performanțele dinamice: 0-100 km/h în 10,8 secunde și o viteză maximă de 180 km/h.
Comparativ cu modelul precedent, Navara NP300 (acesta este numele complet al noii generații) are un design mai blând, fără a se rupe de liniile tradiționale. Însă noile faruri cu tehnologie full LED trădează infuzia de tehnologie pe care a primit-o noua Navara. Iar odată urcat la volan, vei uita rapid că te afli într-un pick-up. Doar poziția de condus foarte înaltă îl mai trădează, pentru că designul planșei de bord, ergonomia comenzilor și nivelul de dotări îl apropie foarte mult de lumea SUV-urilor.
Reducerea de cilindree nu a afectat în vreun fel glasul motorului, care a rămas la fel de intimidant ca și în trecut. Nu este neapărat intruziv, ba chiar antifonarea este foarte bună, însă are o tonalitate care te duce cu gândul mai degrabă la o locomotivă sau un vapor, nicidecum la un pick-up ronțăitor.
Odată pus în mișcare, iar ai tendința să uiți ce conduci, pentru că Navara este cam cel mai confortabil pick-up de pe piață. Și asta pentru că suspensia spate a primit arcuri elicoidale și o nouă configurație a punții rigide, cu avantaje și în ceea ce privește comportamentul rutier. Și m-am bucurat de aceste aptitudini, din plin!
Nissan Navara 2.3 dCi Tekna: Date tehnice
Motor L4, biturbo, diesel • Cilindree 2299 cmc • Putere maximă 190 CP/3750 rpm • Cuplu maxim 450 Nm/1500-2500 rpm • Transmisie integrală nepermanentă, reductor, cutie automată cu 7 trepte • 0-100 km/h 10,8 sec • Viteza maximă 180 km/h • Dimensiuni: L/l/h 5330/ 1850/1810 mm • Lungime benă 1578 mm • Consum mediu 7,0 l/100 km • Emisii CO2 183 g/km • Preț 39.500 de euro cu TVA
Ce ne place: Confortul suspensiilor și dotările.
Ce nu ne place: Că nu mai este oferit și un motor V6.
Factorul wow: Știe să facă drifturi!
Public țintă? Cei care vor un pick-up la fel de confortabil și de performant precum un autoturism.
Verdict
Asta este evoluția: excesul este îndepărtat, iar neajunsurile, corectate. E drept că încă suspin după vechiul V6, însă trebuie să recunosc că noul Nissan Navara este poate cel mai echilibrat pick-up de pe piață, oferind dotări moderne și un confort exemplar.