Din punctul de vedere al designului, Qashqai+2 este destul de diferit fata de fratele sau mai mic. Usile, geamurile laterale, grila fata, hayonul portbagajului si parbrizul panoramic mai mare sunt elemente noi fata de Qashqai.
Dimensiunile sunt si ele altele, astfel ca versiunea +2 a castigat 135 mm la ampatament, 38 mm in inaltime si 211 mm in lungime.
In interior, schimbarile fata de Qashqai, in ceea ce priveste modularitatea sunt numeroase. Scaunele spate pot culisa cu 240 mm, iar inclinatia spatarului poate fi si ea ajustata cu pana la 15 grade. Bancheta spate se poate rabata 40/20/40, iar acum accesul in interior se face mai usor datorita usilor spate mai mari.
Accesul pe randul al treilea se face prin rabatarea totala, cu sezut cu tot, a scaunului din partea dreapta. Pe randul al treilea, gasim doua scaune care pot fi rabatate individual si care se pliaza in portbagaj, creand o suprafata plana. Daca pe al doilea rand spatiul pentru picioare este suficient pentru un adult normal, pe randul al treilea nu pot lua loc decat doi copii sau adulti de pana la 1,60 m inaltime.
Portagajul poate ajunge la un volum maxim de 550 litri daca ultimul rand de scaune este pliat, iar cel de-al doilea rand este impins la maximum spre inainte.
Exista modificari si la partea mecanica. Fata de Qashqai, greutatea a crescut cu circa 100 kg, suspensia si directia au fost revizuite si au fost montate discuri de frana mai mari pentru puntea fata.
Motorizarea 2,0 dCi 150 CP este cea mai potrivita pentru Qashqai+2, daca tinem cont de masa mai mare. Cutia automata disponibila in test putea fi mai bine setata. Are momente de intarziere destul de mari in schimbarea treptelor, lucru ce penalizeaza acceleratiile si reprizele.
Qashqai+2 ofera posibilitatea rularii in modul 2WD sau 4WD si, de asemenea, are si optiunea de blocare a cuplajului central.