Opel Insignia Sports Tourer – Sportivitate practica

Dupa sedan si notchback Opel Insignia primeste cea de-a treia versiune de caroserie †Sports Tourer si doua motorizari noi: 1.6 Turbo 180 CP si 2.0 CDTI Biturbo 190 CP.

In momentul in care a lansat Insignia, Opel a promovat pentru modelul lor de top calitati ca dinamica, sportivitate sau manevrabilitate iar vechea denumire de Caravan nu era potrivita acestor valori. Astfel, pentru breakul de la Insignia, Opel a creat denumirea Sports Tourer cu scopul de a transmite mai bine valorile importante ale masinii.

Opel Insignia Sports Tourer are aceeasi dimensiune pentru ampatament ca si varianta sedan si notch (2.737 mm) si este mai lunga cu 8 cm decat Insignia sedan, ajungand la 4,91m. Designul masinii este foarte placut, masina avand o linie fluenta, cursiva, dar in acelasi timp reuseste sa emane sportivitate.

Spatiul in spate este generos, iar cel pentru cap a crescut semnificativ fata de celelalte versiuni de caroserie. Porbagajul ofera un volum util de 540 de litri. Daca se rabateaza bancheta spate se creaza o suprafata plana, volumul de incarcare ajunge la 1.530 de litri, iar lungimea zonei de incarcare de la scaunele fata pana la hayon este de 1,91 m.

Cele doua motorizari noi lansate care vor fi disponibile pe toate variantele de caroserie sunt foarte potrivite in contextul actual. Cilindreea redusa, supraalimentare si puterea mare sunt calitati apreciate de cumparator. Motorul 1,6 Turbo produce 180 CP si 230 Nm si ofera pentru scurte momente si o functie de overboost care mareste cuplul motor la 230 Nm. Motorul este o alegere buna pentru Insignia, ofera un raspuns bun la solicitari, este elastic datorita plajei mari de cuplu si pe langa performantele dinamice bune are un consum corect.

Noul diesel cu o cilindree de 2 litri este supraalimentat cu doua turbine care functioneaza in serie si produce 190 CP si 400 Nm. Datorita celor doua turbine, acesta este foarte placut la condus indiferent de turatie. Raspunde bine la turatii joase, iar puterea maxima atinsa la 4.500 rpm ofera o plaja larga de utilizare in turatii pentru un diesel.

Excelentul motor 2.0 Turbo de 220 CP este si el disponibil alaturi de sistemul de tractiune integrala de ultima generatie, sistemul de suspensie adaptiva FlexRide sau farurile cu xenon inteligente. Motorul 2.8 V6 Turbo de 260 CP este extrem de rafinat si, pe langa performante dinamice, ofera multa usurinta si confort in utilizare. Cutia automata cu 6 trepte este o optiune buna de luat in seama, fiind bine setata si placuta in utilizare. Gama completa de motorizari ofera cinci motoare pe benzina (puteri cuprinse intre 115 si 260 CP) si patru pe motorina (puteri cuprinse intre 110 si 190 CP).

Insignia Sports Tourer este deja disponibila la vanzare si in Romania, preturile incepand de la 17.017 euro fara TVA. Mai multe detalii despre Insignia Sports Tourer in revista Auto Bild numarul 5/2009.
 

Adaugă un comentariu