Peugeot 3008 abandonează forma de monovolum pe care o cunoaștem pentru a monetiza popularitatea în creștere a SUV-urilor. Iată primele impresii de conducere de la lansarea națională cu primul crossover compact dezvoltat de PSA.
Peugeot 3008 impresionează cu alura agresivă, designul elegant și silueta de SUV autentic. Garda la sol de 22 cm îl ajută foarte mult în teren accidentat, dar Leul are gheare doar la labele din față: un sistem de tracțiune integrală nu există în ofertă. Blocurile optice alungite, capota extrem de generoasă și prizele de aer frontale oferă un look agresiv și bine definit. Bandourile de protecție de culoare neagră ne duc cu gândul la un SUV care poate fi tăvălit puțin prin zone fără asfalt, iar primul test-drive confirmă că Peugeot 3008 nu se sperie de pante mai abrupte sau de puțin noroi, chiar dacă nu putem vorbi de un SUV în adevăratul sens al cuvântului.
Pentru a face față condițiilor dificile din teren, Peugeot 3008 are alte cărți în mânecă. Pe lângă garda la sol generoasă (22 cm), sistemul Advanced Grip Control și asistentul la coborârea pantelor îi conferă calități suficiente pentru a se descurca în condiții în care e puțin probabil că va fi exploatat, oricât de aventuriei ar fi cel de la volan. Ajutat de anvelopele cu profil special, sistemul Advanced Grip Control (care costă 742 de euro sau 385 euro, în funcție de echipare) s-a descurcat fără probleme la urcarea pantelor acoperite cu noroi moale. Fără emoții chiar și la coborâre: asistentul la coborârea pantelor controlează individual fiecare roată pentru o deplasare fără emoții chiar și pe suprafețe alunecoase (noroi, în cazul nostru).
Peugeot 3008: Conectivitate este foarte bună
Designul îndrăzneț al exteriorului se continuă și în interior, unde avem o planșă de bord futuristă și a doua generație a i-Cockpit, panoul virtual de instrumente al lui Peugeot. Acesta dispune de un ecran LCD de 12,3 inchi care poate fi configurat liber în ceea ce privește informațiile afișate și grafica. Volanul minuscul marchează încăpățânarea cu care se agață francezii de acest concept. În practică, acesta nu aduce vreun avantaj notabil față de volanul clasic, este doar diferit. În plus, forma aproape pătrată îl face ceva mai greu de manevrat. Din fericire, Peugeot 3008 are o direcție incisivă, care reduce amploarea manevrelor. Asistarea direcției pune accent pe confort și mai puțin pe unitatea cu mașina, direcția fiind decuplată aproape complet de la calea de rulare.
Peugeot se poziționează ceva mai sus în ierarhia segmentului odată cu lansarea ultimelor modele, iar acest lucru este reflectat de alegerea materialelor și de calitatea asamblării. Există totuși, prea multe texturi – metal, plastic mat, plastic lucios și chiar pânză pentru panoul de bord și portiere. Aceasta din urmă este rezervată echipărilor superioare, o alegere ciudată, mai ales că ne-am obișuit să vedem materialele textile mai degrabă pe modelele low cost.
Peugeot 3008: Spațiu generos și performanțe dinamice
Noua platformă EMP2 asigură o reducere semnificativă a masei față de generația anterioară (în medie cu până la 100 kg, în funcție de versiune), oferind în același timp spațiu interior generos pentru dimesniuni extrem de compacte (lungimea exterioară este de 4,45 metri). Ampatamentul (2675 mm) este unul dintre cele mai lungi din segment, ceea ce asigură suficient spațiu la genunchi pasagerilor din spate, dar și un compartiment de bagaje generos dimensionat, cu un volum cuprins între 520 l și 1482 l.
Pentru primul test drive am avut la dispoziție motorizarea diesel de 2,0 litri/150 CP configurată cu o cutie de viteze manuală, dar și un diesel de 1,6 litri/120 CP împreună cu transmisia automată cu șase trepte. Nu e greu de anticipat că dieselul de 2,0 litri a fost favoritul nostru, fiind vivace, cu o caracteristică de cuplu liniară, care trage fără eforturi vizibile de la turații joase (1.200 rpm). Ceva mai zgomotos, dar fără penalizări semnificative în plan dinamic, este motorul de 1,6 litri. Cutia de viteze automată din configurația noastră îl ajută să mascheze foarte bine golul turbo. Schimbarea treptelor se face rapid și fără smucituri, iar la retrogradare nu exsită ezitări.
În ceea ce privește comportamentul dinamic, nu i se pot reproșa multe lucruri lui Peugeot 3008. Acesta trece stabil prin virajele succesive și doar la trecerea peste denivelări în viraje se simte arhitectura trenului de rulare cu punte semirigidă pe spate. Confortul este exemplar, la fel ca și insonorizarea interiorului.
Verdict
Peugeot 3008 schimbă segmentul și se transformă în SUV. Nu dispune de tracțiune integrală, dar se descurcă foarte bine în teren accidentat datorită gărzii la sol mari (22 cm) și sistemului Advanced Grip Control foart eficient.