Chiar de la primul contact cu Peugeot 308, devine evident care a fost etalonul in pregatirea acestui model. Grija acordata detaliilor, materialele de calitate buna si finisarile atente te-ar putea induce in eroare: nu este o masina germana, chiar daca in pieptul sau bate o inima germana. Tocmai aceasta inima, motorul de 1,6 litri turbo pe benzina realizat in colaborare cu BMW, reprezinta atuul sau in lupta cu principalele concurente din Germania – VW Golf si Opel Astra.
Fata de versiunea aspirata, motorul turbo beneficiaza de un sistem de injectie directa a benzinei, care asigura o ardere mai buna a combustibilului si, deci, un randament superior. Turbocompresorul de tip twin-scroll are o inertie insesizabila, cuplul maxim de 240 Nm atingandu-se deja la 1.400 rpm si ramanand constant pana la 4.000 rpm.
Aceste caracteristici asigura o elasticitate surprinzatoare, schimbarea treptelor nefiind o prioritate in cazul unui stil de conducere relaxat. Probabil acesta a fost si motivul pentru care constructorul francez a folosit pentru modelul testat de noi o cutie de viteze cu cinci rapoarte in locul uneia cu sase rapoarte, cum ne-am fi asteptat in cazul unui astfel de motor. Etajarea scurta a acesteia, ca si timoneria precisa, favorizeaza un stil de conducere sportiv, in acest caz motorul asigurand obtinerea unor performante dinamice foarte bune. Directia este, de asemenea, precisa, iar sistemul de asistare variabila reuseste sa conserve un feedback bun.
Materiale de calitate si finisaje superioare
Primii kilometri la volanul lui 308 iti lasa impresia unei masini inchegate, impresie intarita de rigiditatea torsionala ridicata si de suspensia ferma. Ramai insa usor nedumerit gandindu-te la proverbialul confort frantuzesc: ce s-a intamplat cu el?
Suspensia este neasteptat de rigida si, daca pentru cativa kilometri este suportabila, un drum mai lung pe asfalt cu denivelari se poate dovedi obositor. Desigur, suporti cu stoicism, gandindu-te ca rigiditatea suspensiei isi va arata beneficiile mai tarziu, pe serpentine. Anticipare care se dovedeste corecta, 308 abordand curbele rapide fara ezitari, de parca nimic nu o poate clinti de pe traiectorie.
Tinuta de drum este peste media clasei sale, chiar daca pe viraje comportamentul este usor subvirator. La limita, sistemul de control al stabilitatii preia discret controlul, corectand devierea de la traiectorie. In ceea ce priveste confortul, acesta este compromis nu numai de suspensia rigida, ci si de insonorizarea slaba a pasajelor rotilor. Prin contrast cu buna insonorizare a motorului (zgomotul acestuia este foarte discret, chiar si la peste 4.000 rpm), zgomotul venit dinspre trenul de rulare este suparator, chiar si la viteze mici de deplasare.