Poate parea ca titlul este exagerat sau ca nu este in concordanta cu subiectul acestui articol, dar modelul cu motor central al celor de la Porsche este una dintre cele mai sportive masini pe care banii o pot cumpara. Si nu, nu va ganditi doar la acceleratii in linie dreapta, pentru ca nu acest capitol este punctul sau forte.
Cayman S se situeaza pe treapta a doua, de jos in sus, pe o scara a performantei pentru modelele Porsche, regasindu-se ca pret si putere intre Boxster si Carrera. Cayman S este propulsat de un motor boxer amplasat central, ce beneficiaza de injectia directa DFI, o cilindree de 3,4 litri si care produce 320 CP la 7.200 rpm. Puterea este transmisa puntii spate prin intermediul noii cutii PDK cu dublu ambreiaj si 7 trepte.
Butonul Sport Plus este plasat pe consola centrala
Atunci cand este echipat cu PDK, Cayman S beneficiaza de un mod numit Sport Plus, ce incorporeaza si functia de Launch Control. In acest mod, cutia PDK va schimba treptele extrem de rapid si numai acolo unde incepe zona rosie pe turometru. Din punct de vedere al trenului de rulare, nu trebuie sa va asteptati la vreun compromis in ceea ce priveste confortul, pentru ca nu exista concesii. Performantele dinamice au fost singurele care au contat in crearea acestui model.
Datorita configuratiei, Cayman S este o masina care nu cunoaste termenul de subvirare. Puntea fata se va inscrie mereu pe viraj asa cum soferul dicteaza, iar apoi, la apasarea pedalei de acceleratie, puntea spate incepe sa iasa spre exterior, dar intr-un mod extrem de controlabil. Aceasta masina, condusa pe circuit, va provoca senzatii extreme chiar si celor mai putin experimentati.
Eleronul se ridica automat la 120 km/h pentru stabilitatea puntii spate
Directia si sistemul de franare sunt si ele la un inalt nivel de rafinament si permit o dozare si precizie perfecte. Cayman este o masina in care totul se petrece foarte direct si uneori chiar brutal, orice senzatie fiind resimtita foarte puternic de sofer.