Primele impresii: Toyota Auris facelift

La numai doi ani de la debutul vânzărilor pe piața europeană, Toyota Auris a trecut printr-o restilizare serioasă, care aduce o nouă înfățișare, noi tehnologii și materiale la interior, plus două noi motorizări.

Paradoxal, deși cea de-a doua generație a compactei japoneze a marcat o revoluție de design la momentul lansării, Toyota a decis să-i imprime noua identitate de marcă promovată și de noul Avensis.

Auris_04

Indubitabil, Auris are acum o înfățișare mult mai expresivă, grație calandrului arcuit, ale cărui lamele cromate se îmbină armonios cu noile blocuri optice LED. Zona inferioară a spoilerului frontal este dominată de o priză de aer amplă, care încadrează și proiectoarele de ceață. În spate se fac remarcate stopurile LED și spoilerul redesenat, iar blocurile reflectorizante de la baza acestuia au orientare orizontală.

Auris_05

Și interiorul lui Auris a fost actualizat considerabil în cadrul acestei restilizări, primind un nou sistem de infotainment cu display tactil de 7 inchi și butoane capacitive, un instrumentar redesenat cu alveole separate pentru cadrane, între care se găsește un ecran color multifuncțional de 4,2 inchi, iar planșa de bord are un design care ar trebui să intre mai ușor în grațiile publicului european.

Auris_33

Trenul de rulare a fost optimizat pentru a oferi un nivel superior de confort, fără a penaliza însă comportamentul rutier al mașinii. Oricum, Auris nu a emis niciodată pretenții sportive în acest segment, fiind mai mult o compactă cu dinamică plăcută, care se adaptează ușor la orice stil de condus. Iar trecerea peste denivelări confirmă promisiunile constructorului. Auris este mai elastic, mai bine antifonat, fără a deveni prea moale în virajele abordate rapid. Direcția are un feeling plăcut, însă nu transmite prea multe informații despre suprafața de rulare, iar la viteze mari ar fi fost binevenită o asistare mai redusă.

Auris_22

Gama de motorizări a primit două noi unități. Primul dintre acestea este un nou motor pe benzină de 1,2 litri, supraalimentat, care dezvoltă 116 CP și 185 Nm. Deși cuplul motor este constant între 1.500 și 4.000 rpm, etajarea lungă a transmisiei manuale cu șase rapoarte penalizează reprizele, retrogradările și urcarea în ture fiind necesare pentru un răspuns consistent – mai ales dacă și mașina este încărcată. Totuși, micul motor promite să propulseze compacta japoneză până la 100 km/h cu start de pe loc în 10,1 secunde, iar apoi până la o viteză maximă de 200 km/h, oferind performanțe foarte bune pentru utilizarea cotidiană. Consumul declarat de constructor este de 4,7 l/100 km, iar în cadrul testului am înregistrat o medie de 6,0 l/100 km.

Auris_30

Tot nou pentru Auris este și dieselul de 1,6 litri, care înlocuiește vechea unitate de 2,0 litri. Preluat de la BMW – unde a fost instalat în trecut pe Seria 1, iar în prezent este oferit pe MINI Countryman – acesta dezvoltă 112 CP și 270 Nm. Impresiile din cadrul testului au fost pozitive, pentru că acest propulsor se îmbină foarte bine cu platforma lui Auris, oferind performanțe foarte bune. Nu vibrează, nu se aude, trage cu convingere în toate cele șase trepte de viteză și consumă în jur de 5,0 l/100 km.

Auris_16

Celelalte patru opțiuni de motorizare (pe benzină, de 1,33 și 1,6 litri, diesel de 1,4 litri, plus cea hibridă) respectă acum normele de poluare euro 6, fără a trece prin alte schimbări majore.

Pentru informații detaliate și impresii din cadrul testului internațional cu noua Toyota Auris, vă invităm să citiți materialul din numărul 13 al revistei Auto Bild, disponibil în toate centrele de difuzare a presei începând din 25 iunie.

Adaugă un comentariu