Primul test cu noul model Citroen DS3

Citroen scoate de la naftalina brandul DS, creind o gama paralela, orientata catre lifestyle. Tinta sa nedeclarata sunt modelele iconice Mini si Fiat 500, intre care va fi si pozitionat ca pret. Ce aduce nou Citroen pe aceasta piata exclusivista?

In primul rand, Citroen declara un razboi deschis stilului retro. Chiar daca DS este o denumire cu o incarcatura istorica grea, stilul lui DS3 este cat se poate de proaspat. Atat in interior cat si in exterior, vei fi uimit de cat de bine arata micutul model francez. Nu tot atat de bine sta insa la capitolul tactil, materialele si finisajele nefiind pe masura asteptarilor. Ce-i drept, aveam asteptari mari dupa ce am vazut C3 Picasso, in special pentru ca DS3 urmeaza sa fie pozitionat destul de sus in ceea ce priveste pretul.

Ceea ce pierde la calitatea materialelor si finisaje, DS3 recupereaza la posibilitatile de personalizare. Putine modele ofera atata diversitate. Pavilionul este vopsit diferit de culoarea caroseriei, putandu-se crea astfel nu mai putin de 38 combinatii de culori pentru caroserie.

Interiorul lui DS3 permite, de asemenea, asortarea tapiteriei si a plansei de bord cu culorile din exterior. Chiar si presurile se pot asorta cu autocolantul de pe acoperis, care este disponibil in sapte variante pentru diferite tendinte si stiluri de viata. La o atat de mare diversitate, configurarea masinii poate pune probleme serioase, astfel ca Citroen a lansat in acelasi timp un nou configurator 3D cu ecran tactil, care va fi disponibil la lansare in showroom-urile Citroen.

Interiorul este in mare parte identic cu cel de la C3, iar pozitia la volan este buna, cu posibilitati de ajustare atat pentru scaune cat si pentru volan care sa convina majoritatii utilizatorilor. Pernele scaunelor ar fi putut fi mai generos dimensionate, dar sustinerea laterala este foarte buna. In spate, locul este destul de limitat pentru persoanele inalte, atat la genunchi cat si la cap. A cincea persoana in spate ar complica inutil situatia.

Motorul de 1,6 litri turbo pe benzina si 156 CP, realizat in parteneriat cu BMW, este o placere in exploatare, chiar daca impresia este in mare parte afectata de cutia de viteze cu etajare lunga. Timoneria acesteia este in schimb precisa, facilitand schimbarea treptelor, chiar daca in oras simti rar nevoia sa o faci. DS3 nu este nici pe departe un model sportiv, chiar daca motorul asigura prestatii excelente.

Directia este destul de moale, dar placuta si ofera un feedback bun, in timp ce suspensia, desi mai rigida decat la alte modele Citroen, inca pastreaza confortul tipic al casei. Insonorizarea a fost foarte bine realizata, zgomotul motorului si zgomotul de rulare fiind bine filtrate, chiar la peste 150 km/h. In schimb, zgomotul de la vant este pregnant peste 110-120 km/h, devenind repede suparator.

taguri
Adaugă un comentariu