Masinile frantuzesti au avut intotdeauna stilul lor inconfundabil de a se face remarcate. In aceasta afirmatie putem include atat designul propus de creatorii din Hexagon, caracteristicile pe care masinile frantuzesti pun accentul, dar si felul in care acestea se simt si se conduc.
Nici noul Renault Megane nu face exceptie de la aceste reguli. Dezvoltarea acestuia a pus foarte mult accentul pe un design care sa seduca si care sa faca ca masina sa iasa in evidenta. Chiar daca este o parere subiectiva, putem spune ca designerii francezi si-au atins scopul, pentru ca Megane are o personalitate placuta si se face usor remarcat.
Megane a adoptat un stil cu totul nou pentru design
Designul masinii este unul fluid, iar elementele sale principale se imbina si se continua armonios de-a lungul celor 4,30 metri ai masinii.
In interior, gasim o atmosfera placuta, creata de o continuare a stilului fluid regasit in exterior. Materialele folosite si finisarile acestora au crescut din punct de vedere calitativ fata de modelul precedent. In versiunile de top, Megane reuseste sa ofere o ambianta interioara extrem de placuta ochiului. Ergonomia oferita este buna in general, insa sunt elemente precum comenzile pentru sistemul audio de pe coloana volanului, sau pozitia butonului de actionare a pilotului automat care necesita obisnuinta pentru o utilizare facila.
Pornirea se face ca si pana acum, prin apasarea unui buton din bord. Ca o noutate este faptul ca, acum, daca se pleaca cu cardul de langa masina, aceasta se va incuia automat. Sistemul audio ofera posibilitatea conectarii unui aparat extern printr-o mufa AUX, dar si a unui stick USB. Comenzile climatizarii bi-zona sunt intuitive, iar butoanele cu care se selecteaza temperatura dorita sunt placute ca design si usor de utilizat. Unitatea sistemului audio este plasata in partea de jos a consolei centrale si uneori comenzile sale pot fi atinse din greseala, atunci cand se schimba in treptele trei sau cinci ale cutiei de viteze.
Spatiul oferit in fata este unul dintre cele mai mari in clasa, iar scaunele sunt, indiferent de modelul acestora, confortabile si placute pe orice distanta. Cotiera fata este plasata putin prea in spate si este prea scurta, iar pentru unii soferi este mai utila ca spatiu de depozitare decat ca sustinere in timpul mersului. Spatiile de depozitare din interior sunt multiple, iar portbagajul ofera un volum util de 372 litri.
Aspectele privind siguranta nu au fost uitate, mai ales ca vorbim de un model Renault. Megane a reusit sa obtina cinci stele la testele EuroNCAP, cu un punctaj maxim de 37 de puncte din tot atatea posibile. Versiunea de echipare Dinamique dispune deja de tot pachetul de airbag-uri, iar sistemul ESP costa doar 252 euro (fara TVA).
Trenul de rulare este setat pentru un confort sporit
Motorul de 1,6 litri si 110 CP cu care era echipata masina de test nu este o noutate pentru Megane. Cuplat cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, acesta ofera performante bune. Este destul de vioi in zona de turatii ridicate si, daca este mentinut in acest regim, ajunge cu usurinta la viteze de croaziera.
In oras, datorita valorii de cuplu maxim care este atinsa destul de tarziu (4.250 rpm), sunt necesare schimbari dese de treapta pentru acceleratii multumitoare. Nu ne-a placut faptul ca, in sarcina, motorul este destul de zgomotos, iar consumul inregistrat in test a fost unul destul de ridicat. Cutia de viteze este placuta la utilizare si, pentru a avantaja reprizele, etajarea este destul de scurta. Sistemul de franare este eficient si chiar si la franari prelungite masina isi pastreaza traiectoria impusa de sofer. Pedala de frana este insa prea asistata, facand uneori greu de dozat taria franarii.
Trenul de rulare este setat specific modelelor Renault si este inclinat spre confort si silentiozitate, elemente pe care reuseste sa le ofere din plin, chiar daca se sacrifica din caracteristicile de dinamica ale masinii. La schimbarile bruste de directie balansul este evident, iar la limita masina are un caracter subvirator. Daca este disponibil, sistemul de control al stabilitatii intervine foarte repede, inainte de orice tentativa de pierdere a controlului.
Directia electrica nu mai este asa de asistata ca la modelul anterior, insa este destul de fada in transmiterea informatiilor catre sofer. In virajele abordate mai sportiv este greu de interpretat comportamentul masinii.
Putem spune ca noul Megane este o masina axata destul de mult pe confort si din acest motiv este normal ca acesta sa aiba puncte mai putin bune in ceea ce priveste partea dinamica si comunicarea informatiilor catre sofer. Nu este o masina in care sa te urci si sa fii entuziasmat in asteptarea urmatorului kilometru de drum, dar este o masina in care urmatorul kilometru, indiferent de numarul lui, nu te va obosi.
Renault isi respecta traditia de a crea modele confortabile, placute din punct de vedere vizual si cu un pret accesibil. Cum in Romania pretul de plecare pentru motorizarea de 1,6 litri si 110 CP este de 12.900 de euro (TVA inclus), preconizam un start foarte bun pentru noul Megane.