Până la apariția versiunii RS, Megane GT este cel mai puternic din gamă, fiind disponibil doar împreună cu motorul 1.6 Turbo de 205 CP și cutia EDC cu 7 trepte. Test cu Renault Megane GT.
Încă din momentul lansării noului Megane am apreciat progresul pe care acesta l-a realizat față de generația anterioară. Noua platformă modulabilă CMF C/D a permis integrarea de tehnologii noi și a adus plusuri la aproape toate capitolele. În plus, noua generație a permis crearea unei noi echipări cu spirit sportiv, care beneficiază de toată experiența inginerilor de la divizia Renault Sport.
Megane GT este, până la apariția versiunii RS, modelul cel mai puternic din gamă și are parte de setări specifice ale trenului de rulare, de un kit de caroserie cu elemente desenate pentru un impact vizual puternic, un interior cu scaune sport, un mod special de rulare RS și o echipare unică în gamă. Astfel, Megane GT poate fi echipat doar cu propulsorul 1.6 Turbo de 205 CP, cuplat la o cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Tot în dotarea de serie găsim sistemele MultiSense și 4Control. Este Megane GT un sportiv veritabil sau un cruiser rapid de zi cu zi?
Încă de la primii metri rulați, devine clar că versiunea GT are un tren de rulare rigid, setat pentru a face față rigorilor unui comportament dinamic. Amortizarea este scurtă și favorizează ținuta de drum sportivă, direcția fiind și ea incisivă. Deși cilindreea este redusă, propulsorul turbo este plăcut și elastic în orice condiții de exploatare, dar exploziv în turații înalte când e nevoie de sprinturi rapide. Cutia de viteze cu 7 rapoarte schimbă extrem de rapid treptele și se descurcă chiar și în traficul aglomerat, deși uneori apar ușoare bruscări la viteze mici. Poate cel mai impresionant sistem de la noul Megane, unic în segment, este 4Control. Acesta asigură direcție pe toate cele patru roți și aduce un plus de agilitate impresionant, cât și o rază de bracaj extrem de mică pentru un model compact.
Renault Megane GT – Fișă tehnică
Motor L4, turbo, benzină • Cilindree 1618 cmc • Putere maximă 205 CP/6000 rpm • Cuplu maxim 280 Nm/2400 rpm • Transmisie față, cutie cu ambreiaj dublu și 7 trepte • 0-100 km/h 7,1 sec • Viteza maximă 230 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4359/1814/1447 mm • Masă proprie 1392 kg • Portbagaj 384 litri • Consum mediu 6,0 l/100 km • Emisii CO2 134 g/km • Preț 22.250 euro cu TVA
Verdict
Megane GT are tot ce îi trebuie unui model cu valențe sportive – un tren de rulare rigid, un motor elastic și exploziv la turații înalte și o cutie de viteze rapidă. Însă, el rămâne plăcut în exploatarea de zi cu zi.