In principiu, ideea nu este rea: modele care au facut cariera sunt construite in continuare in paralel cu cele din noua generatie. In aceasta categorie intra Peugeot 206, Renault Clio Campus, Fiat Punto Classico, Opel Astra Classic si Skoda Octavia Tour, succesul acestor ultime doua modele fiind imens, mai ales in România.
Seat foloseste acum aceeasi strategie, dar imbracata putin in alta forma: noul Seat Exeo preia platforma si interiorul fostului A4. Iesit din fabricatie in vara lui 2007, fostul A4 va supravietui din martie 2009 sub caroseria lui Seat Exeo, produs in Spania.
Peste 70% dintre componente sunt preluate de la fostul A4, in timp ce partea frontala si spatele au fost redesenate de designerul Luc Donckerwolke.
In interior, schimbarile sunt sumare. Practic, s-a inlocuit logo-ul Audi cu cel al lui Seat. La fel de practic vorbind, era un nonsens sa se schimbe ceva, pentru ca plansa de bord a fostului A4 este foarte functionala si excelenta din punct de vedere calitativ.
La condus, inrudirea cu A4 este evidenta. Cu suspensia sport, Exeo este foarte agil, iar directia, desi necesita o forta de actionare ceva mai mare ca la A4, este incisiva, iar cutia de viteze manuala cu sase trepte, este precisa.
Modelele disponibile pentru test au fost cele de top de 2 litri turbo pe benzina TSI cu 200 CP si cel de 2 litri diesel cu common rail de 170 CP. Ambele beneficiaza de acelasi cuplu omniprezent inca de la turatii reduse. In ciuda cuplului mare pe puntea fata, tractiunea nu pune probleme, trenul de rulare de la fostul A4 dovedindu-si eficienta. Nu s-a comunicat daca va fi oferita optional tractiunea integrala Quattro.
Pe lânga dieselul de top, vor fi oferite inca doua versiuni, ambele tot de 2 litri: de 140 CP si cea ecologica cu consum redus de 120 CP, prezenta si pe noul A4. Pe benzina, alternativele sunt vechiul 1,8 Turbo/150 CP si motorul de baza de 1,6 litri si 102 CP.