Suzuki este unul dintre putinii producatori de automobile care nu au fost afectati, ci au beneficiat, de pe urma actualei crize economice. Orientarea pietei catre automobile economice, de mici dimensiuni, a priit de minune producatorului japonez, ale carui modele parca asteptau un astfel de moment pentru a-si dovedi calitatile.
Modelul SX4 este realizat in colaborare cu Fiat, un alt producator ale carui modele de clasa mica si mini s-au bucurat de un succes notabil anul acesta. Fiat Sedici este in esenta un SX4 rebranduit, ambele modele fiind fabricate, incepand din 2006, in Uzina Suzuki din Ungaria.
Conform unei practici incetatenite printre producatorii de automobile, trei ani reprezinta o varsta potrivita pentru un refresh, astfel ca facelift-ul lui SX4 nu a surprins pe nimeni. Ceea ce a surprins este insa profunzimea acestui facelift, care nu este de natura estetica, ci functionala. Astfel, Suzuki a schimbat plansa de bord, a imbunatatit sistemul de franare si a introdus doua noi motoare EURO V.
In exterior, numai un ochi antrenat poate indica modificarile, la nivelul grilei radiatorului si al spoilerelor. In interior, se remarca noul panou de instrumente, mai usor de citit si mai modern, in timp ce consola centrala a primit un nou sistem audio si comenzi mai ergonomice pentru sistemul de climatizare. Standard sunt oferite airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasager, precum si airbag-uri cortina, in timp ce sistemul de control al stabilitatii este oferit odata cu echiparea superioara GS. In plus, acest nivel de echipare include climatizarea automata, scaunele incalzite fata, sistemul audio cu opt incinte acustice si comenzi audio pe volan, jante de aliaj sau sistemul de pornire fara cheie.
Pozitia de condus este inalta, in stilul modelelor utilitare, oferind o buna perspectiva asupra drumului. In ciuda faptului ca volanul nu este reglabil pe adancime, gasirea pozitiei optime nu este o problema. SX4 este placuta la condus, directia fiind surprinzator de precisa si cu un feedback foarte bun. Montarea discurilor de frana pe spate, in locul tamburilor, asigura performante de franare imbunatatite, franele fiind al doilea element de apreciat la noul SX4.
Manevrarea cutiei de viteze este foarte precisa, etajarea acesteia fiind adaptata in mod special pentru mersul in oras, cu primele trei trepte mai scurte. Aceasta abordare te asigura ca vei fi primul care pleaca de la semafor, chiar daca pe parcurs SX4 pierde ritmul. Noul motor de 1,6 litri este vivace si economic, dar cuplul si puterea maxime se ating la turatii ridicate, astfel ca elasticitatea are de suferit.
Climatizare Suzuki SX4
Pe autostrada, depasirile sunt relativ dificile, fiind necesara retrogradarea treptelor pentru un raspuns mai rapid. Pe serpentine, SX4 are un comportament usor subvirator, chiar si atunci cand este cuplata transmisia integrala. Prezenta acesteia imbunatateste mult tinuta de drum, in timp ce sistemul de control al stabilitatii, destul de discret, isi face datoria in situatiile limita.
SX4 ofera calitati foarte bune in teren accidentat, avand o garda la sol de 19 centimetri. Un atu important il constituie si suspensia, care asigura un confort bun pe teren accidentat, avand o cursa lunga a amortizoarelor. Transmisia integrala i-AWD este cu cuplaj electronic, putand functiona in modul 2WD, Auto, respectiv Lock. In modul Auto, cuplul motor este transmis rotilor fata in cea mai mare parte a timpului, puntea spate fiind actionata la nevoie, in functie de starea caii de rulare.
In practica, plecarea de pe loc pe teren dificil nu pune probleme cu sistemul de tractiune integrala in pozitia Auto. Pentru teren moale (noroi sau zapada), blocarea diferentialului central cu functia Lock asigura un plus de aderenta.