Modelul Sandero nu este cel mai popular model Dacia de pe piata romaneasca, avand in vedere predilectia traditionala a romanilor pentru sedanuri: mai putin de 15% dintre masinile Dacia comercializate in Romania sunt Sandero.
In ciuda acestui fapt, alte piete se incapataneaza sa ignore bunul simt al romanilor si prefera hatch-urile. Dat fiind succesul imens al modelelor Dacia la export, se intampla ca exact acest model ignorat de romani sa fie de fapt coloana vertebrala a gamei Dacia, mai mult de jumatate dintre cele aproximativ 275.000 de masini fabricate anual la Mioveni fiind Sandero.
In acest context, modernizarea gamei de motorizari la Sandero devine o prioritate pentru asigurarea succesului pe pietele pretentioase din Vest.
Dacia da un inteles propriu curentului de downsizing, introducand in gama un nou motor de 1,2 litri cu patru supape pe cilindru, care ofera performante foarte asemanatoare cu ale celui de 1,4 litri cu doua supape pe cilindru. Diferenta o fac consumul si emisiile de CO2: echipat cu noul motor, Sandero consuma cu 1,8 l/100 km mai putin in oras, in timp ce emisiile de CO2, de 139 g/km, sunt cu 27 g/km mai mici ca la motorul de 1,4 litri.
Motorul de 1,2 litri este cu doar 150 euro mai scump decat cel de 1,4 litri. In practica, noul motor se simte relativ vioi, chiar daca raspunsul la turatii joase (sub 2.000 rpm) nu este la fel de bun ca in cazul celui de 1,4 litri. Cutia de viteze este aceeasi cu a motorului mai mare, de 1,6 litri, etajarea fiind o idee prea lunga. Ca oricarui motor cu patru supape pe cilindru, ii plac turatiile, urcand cu placere la peste 6.000 rpm.
In exploatarea curenta, cel mai placut este la peste 3000 rpm, dar, din nefericire, in acest interval motorul este destul de zgomotos. Daca nu tii sa pleci primul de la semafor, acest motor se dovedeste remarcabil in ceea ce priveste economia de combustibil, reusind o medie de sub 8,0 l/100 km in traficul din Bucuresti.