Aparitia noului CR-Z pe strada atrage atentia trecatorilor, mai mult pe cea a cunoscatorilor. Honda CR-Z propune o caroserie cu forme fluide, binevenite pentru aerodinamica. Capota este joasa, iar ampatamentul – scurt. Lookul sau atletic este subliniat si de spatele inalt, cu alura de coupe si taiat scurt, care nu ofera, din pacate, o buna vizibilitate la manevre.
Per total, exteriorul aminteste de modelul CR-X al anilor 1980. Honda CR-Z este primul model Honda care utilizeaza lumini LED pentru rularea pe timp de zi, plasate la baza farurilor. Grila frontala este construita dintr-o singura bucata.
Platforma tehnica a lui CR-Z imparte cateva elemente cu fratii Jazz si Insight, insa ampatamentul si setarile suspensiei au fost personalizate pentru CR-Z. Honda mentioneaza ca rigiditatea caroseriei lui CR-Z este asemanatoare cu cea a modelului european Civic Type R. Prin comparatie cu modelul Insight, ampatamentul lui CR-Z este mai scurt cu 115 mm, iar lungimea caroseriei este si ea mai scurta cu 310 mm. Aceste detalii au condus in final la o greutate a caroseriei mai mica cu 57 kg. Pentru reducerea greutatii cu 4 kg, Honda CR-Z utilizeaza pentru puntea fata brate inferioare construite din aluminiu.
Designul interiorului a fost influentat in buna parte de conceptul CR-Z prezentat in 2007 la Salonul Auto de la Tokyo, aspect evident mai ales in cazul vitezometrului 3D. Plansa de bord este disponibila in doua culori, negru in partea superioara si gri deschis in partea inferioara, detaliu prezent si in cazul panourilor interioare ale usilor.
Pozitia la volan a soferului a fost atent studiata, iar acest aspect se vede. Scaunul soferului se poate ridica/cobori 50 mm si poate culisa fata/spate 240 mm. Impreuna cu scaunele sport confortabile si cu sustienere laterala, dar si comenzile plansei de bord plasate la indemana, cel de la volan primeste ce este mai bun de la acest hibrid. Multitudinea de butoane luminate, comenzi si culori ale plansei de bord impresioneaza in special noaptea.
Honda propune un sistem complex de informare asupra sistemului IMA, de la datele cu care suntem obisnuiti si pana la informatii despre cat de economic s-a condus (Eco Assist), cat si un rezumat vizavi de acest aspect. Cam asa sta treaba in teorie.
Motor benzina + motor electric = 124 CP si circa 6 l/100 km
In practica, CR-Z este un automobil interesant din mai multe puncte de vedere. In primul rand, pentru ca este un coupe hibrid si apoi pentru ca este primul cu transmisie manuala. Apoi, pentru ca arata intr-un mod in care nu poate fi asociat cu alta masina. Interiorul arata si este high-tech.
La volan, CR-Z este un automobil temperamental, cu o coloana de directie asistata realist, cu un tren de rulare rigid, pentru gropile din Romania, dar corect reglat pentru abordarea virajelor, chiar si la limita. Cutia de viteze cu trepte lungi si timonerie cu cursa scurta faciliteaza elasticitatea motorului in oras, insa acest aspect nu duce la lipsa de reactie a masinii la turatii joase. Modul Sport schimba comportamentul masinii, in total contrast cu modul Econ, cand se obtine un consum extraburban apropiat de 5 litri pentru 100 kilometri.
Capacitatea portbagajului este de 214 litri, iar prin rabatarea spatarului banchetei din spate se obtine o suprafata plana de depozitare si o capacitate maxima de incarcare de 382 litri. Un singur impediment insa: marginea de incarcare este inalta. Dar vorbim totusi despre un automobil sportiv. Poate asa se poate explica si lipsa de spatiu pentru locurile din spate. Acestea pot fi utilizate doar de catre copii in varsta de maxim patru ani.
De fapt, Honda CR-Z este automobilul celor doi tineri care cocheteaza cu ecologia. Lor le pasa de poluare si isi pot permite un astfel de automobil sportiv si hibrid. Si ca imagine, dar mai ales ca pret.