Simbol al luxului si elegantei, un cabriolet iti ofera placerea de a conduce in aer liber, asa cum nicio masina inchisa nu o poate face. Si daca tot am vorbit de lux si eleganta, nimic nu pare mai potrivit decat noul Mercedes Clasa E Cabriolet, cu motorizarea sa de varf.
Ca si CLK, in ciuda denumirii si a designului, acesta este construit pe platforma de la Clasa C, de unde si absenta unor solutii tehnice disponibila la Clasa E, cum ar fi suspensia pneumatica. In schimb, Mercedes Benz da o noua semnificatie acoperisului din panza, mult mai usor si practic decat acoperisurile metalice care acopera din ce in ce mai multe cabriolete in zilele noastre. Cele trei straturi izolatoare filtreaza eficient zgomotul produs la rulare, oferind in acelasi timp o protectie termica superioara oricarui acoperis metalic.
O absenta regretabila din configuratia masinii noastre de test o constituie sistemul Aircap, inovatia Mercedes, care asigura reducerea semnificativa a turbulentelor in interior. Fara acesta, vitezele de peste 100 km/h sunt dificil de abordat cu acoperisul deschis, turbioanele formate in interior fiind foarte suparatoare.
Puristii nu se vor incurca in aceste detalii, atentia fiindu-le absorbita de acustica extraordinara a evacuarii si de prestatiile dinamice asigurate de V8-ul de 5,5 litri. Greu de dus la limita acest motor, mai ales in Romania. Sistemele electronice de asistare sunt absolut esentiale pentru siguranta unui utilizator obisnuit, dar inconstientii care aleg combinatia de butoane „Sport“ si „ESP off“ au ce povesti. Docilul cabriolet care, cu putin timp inainte, uimise prin confortul si usurinta cu care poate fi pilotat, se transforma intr-un cal naravas, care arunca de spate, cu fiecare miscare a volanului, chiar la atingeri timide ale pedalei de acceleratie.
Directia precisa este in asa fel configurata incat ai senzatia ca tii in maini nu un volan, ci intreaga masina. Carcotasii mai pot gasi cate ceva de obiectat, cum ar fi controlul destul de brutal al acceleratiei in modul „Sport“ sau pedala de frana destul de elastica, ca sa nu-i mai punem la socoteala pe cei carora consumul cu doua cifre li se pare putin exagerat. Pentru a-i linisti pe acestia din urma, Mercedes Benz a gasit si solutia: computerul de bord nu afiseaza consumuri medii sau instantanee mai mari de 20 l/100 km, dar posibilitatile lui E 500 Cabriolet in acest domeniu sunt mult subestimate.