Din 2003 si pana astazi, Opel Meriva a fost comercializat in peste un milion de exemplare, in special cu motorizari alimentate cu benzina.
Fara doar si poate, noua generatie Opel Meriva puncteaza de doua ori. Odata prin designul caroseriei, care imprumuta detalii de la fratii Insignia si Astra, in partea frontala si la interior, dar in special pentru practicele usi din spate – FlexDoors, care se deschid in directie opusa („suicide doors”).
Astazi, Opel Meriva aduce in prezent acest sistem de usi, dupa peste 2500 de ore de testare, si chiar proiectarea unui robot special, care sa le inchida/deschida pentru observarea eventualelor probleme de proiectare. Usile FlexDoors se deschid in mai multe trepte si dispun de sistem de blocare automat dupa viteza de 4 km/h. La oprirea autoturismului, acest sistem deblocheaza usile, iar un LED de culoare verde avertizeaza asupra acestui aspect.
Gama de motoare pentru Opel Meriva este vasta. Pentru inceput, automobilul se va comercializa cu motoare pe benzina, toate Euro 5 si toate de 1,4 litri. Primul dintre acestea dezvolta 100 CP si inlocuieste vechiul motor de aceeasi cilindree, care furniza 98 CP. In continuare, Opel propune doua motoare supraalimentate cu puteri de 120 si respectiv 140 CP, care inlocuiesc vechile 1,6 105 CP si 1,8 125 CP. Motorul 1,4 Turbo 140 CP este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte.
Oferta diesel va demara din toamna cu doua motoare. Primul, 1,3 CDTI va dezvolta 75 CP, iar 1,7 CDTI va oferi 100 CP si va cuplat la o cutie de viteze automata cu sase trepte si comanda secventiala ActiveSelect. Mai tarziu, Opel va oferi pentru Meriva inca trei motoare diesel. Este vorba despre 1,7 CDTI in doua variante de putere: 110 si 130 CP, dar si despre 1,3 CDTI ecoFlex 95 CP cu emisii reduse de CO2. Din 2011, Meriva va beneficia si de un motor LPG cu sistem start/stop.
Motorul 1,4 Turbo 140 CP
Lansarea noului Opel Meriva a oferit posibilitatea testarii motoarelor turbo de 1,4 litri, in ambele versiuni de putere. Ambele vibreaza la mersul in gol, dar au un sunet placut in ture. Motorul turbo de 120 CP are un comportament liniar, trage in ture, dar se plafoneaza rapid, in momentul in care la bord calatoresc mai multe persoane plus bagaje, in comparatie cu cel de 140 CP. Acest motor este zgomotos dupa 3000 rpm si nu mai ofera prestatii dupa 3500 rpm. In medie, consuma 7 litri la 100 kilometri. Versiunea sa mai puternica este mult mai echilibrata, trage de jos si inregistreaza un consum mediu nu foarte mare in comparatie cu valoarea de mai sus, in mare parte facilitat de catre cutia de viteze cu sase trepte. Ambele cutii de viteze ofera timonerii fara cusur.
Interiorul este placut ca atmosfera si particular datorita sistemului de usi. In spate este loc pentru doua persoane adulte, locul din centru fiind rezervat mai mult pentru copii, datorita spatiului restrans. Consola centrala FlexRail poate culisa si ofera spatii de depozitare in mai multe configuratii. Sistemul de rabatare pentru scaunele si banchetele din spate se numeste FlexSpace si permite culisarea individuala a banchetelor din spate si rabatarea completa pentru un spatiu de incarcare plan.
Sistemul FlexFix pentru transportul bicicletelor este optional
Tinuta de drum a masinii este sigura in ciuda faptului ca in virajele abordate ceva mai rapid Meriva tinde sa se inclide. Franele sunt eficiente, iar directia are momente cand este prea sintetica. In habitaclu este liniste pana pe la 100 km/h dupa care decibelii trenului de rulare si ai impactului caroseriei cu aerului ajung la pasageri. Asteptam testarea mai ampla a noului model pe soselele din Romania.
In Romania, Meriva va costa 12.990 euro cu TVA in versiunea de echipare Essentia, care include, printre altele, aer conditionat, computer de bord, geamuri electrice fata, oglinzi electrice si incalzite, airbaguri frontale si ESP.