Test Peugeot RCZ – O masina cu abordare curajoasa

Peugeot se avanta in sfarsit pe taramul coupe-urilor veritabile cu un model care vizeaza direct Audi TT. Dupa prima proba de condus pe drumurile virajate de langa Logrones, Spania, putem spune ca RCZ este o masina foarte reusita.

Audi se uita spre BMW si Mercedes, dar iata ca atacul vine din Franta, de la Peugeot. Numele RCZ nu semnifica nimic, doar literele RC amintind de ultimul 206 RC. Literele RCZ formeaza prima denumire a unui model Peugeot care nu mai utilizeaza cifre.

Acest model cu adevarat special pentru Peugeot are un design preluat aproape in proportie de 100% de la conceptul prezentat in toamna lui 2007. Este de admirat ca Peugeot a pastrat in productie toate detaliile originale: ramele laterale din aluminiu, cele doua proeminente de pe acoperis si luneta care se prelungeste destul de mult in sus in acoperis. Pe acest model apare in premiera si noul "leu" al marcii.

Plansa de bord provine de la modelul compact 308, la fel ca si platforma tehnica. Totusi, la interior sunt doua diferente: in loc de trei guri de ventilatie centrale, in locul celei din mijloc a aparut un ceas analogic, iar langa frana de mana se afla butonul pentru actionarea eleronului. Acesta se poate manevra manual sau automat: la peste 85 km/h iese in afara la un unghi de 19 grade fata de orizontala, iar la peste 155 km/h se ridica si mai mult si se inclina la un unghi de 34 grade fata de orizontala.

RCZ este disponibil cu trei motorizari: 1,6 turbo de 156 si 200 CP si dieselul HDI de 2 litri si 163 CP. Cel de 156 CP poate fi comandat si cu cutie automata, toate avand standard cutie manuala cu 6 trepte.

Noi am condus dieselul si benzina de 200 CP. Noul turbo de 200 CP cu injectie directa, turbina twin scroll si distributia variabila pe admisie si evacuare realizat impreuna cu BMW debuteaza in premiera pe RCZ. Desi are doar 1,6 litri, trage surprinzator de bine in zona de turatii medii intre 2500 si 5000 rpm si are un sound superb gratie unui sistem cu membrana care amplifica zgomotul in accelerare. Dieselul apasa ceva mai mult pe fata, dar chiar si in aceasta versiune, RCZ ramane manevrabil si destul de agil.

Cu motorul turbo de 200 CP, RCZ se apropie de pretentiile unui coupe sport. Este incisiv in viraje, ruliul este redus, cutia de viteze are cea mai buna timonerie pe care am intalnit-o vreodata la un Peugeot, iar directia este exacta si directa. Daca iti iei pachetul Sport (volan de diametru mai mic, schimbator cu cursa mai scurta, sound sport), ai parte de senzatii si mai tari. Pe scurt, RCZ este o masina foarte placuta la condus. Trenul de rulare este ferm, dar ofera totusi un confort peste ce asteptam de la un coupe sport.

Fiind un coupe dedicat, locurile spate sunt mai mult de decor la fel ca si la TT, RCZ neavand oferta de spatiu de la VW Scirocco de exemplu, dar are argumentul unui design exclusiv. Totusi, portbagajul e practic si suficient de mare pentru acest gen de masina chiar fara a rabate scaunele, caz in care volumul lui se dubleaza.


Motorul 1.6 turbo de 200 CP

Adaugă un comentariu