In ciuda dificultatilor financiare si a recentei preluari de catre chinezii de la Geely, Volvo isi continua programul de dezvoltare si de restilizare a modelelor sale in ritm cu orice constructor auto care se respecta. Ultimul model trecut prin mana Departamentului de Design este Volvo C30, care a primit o noua abordare a temei de design, pentru a fi mai bine aliniat cu imaginea de marca.
Principalele modificari survenite au aparut in partea frontala, unde C30 a primit alte faruri, grile laterale schimbate, un spoiler redesenat, o grila frontala mai mare, elemente ce il delimiteaaza acum mai clar fata de modelele S40 si V50 si il apropie de noua linie de design propusa pentru XC60 si noul S60. Desi schimbarile importante au aparut in partea frontala, C30 a suferit mici modificari pentru intreaga caroserie. Culoarea portocalie (Orange Flame Metallic) si jantele albe din imagini sunt noutati aduse odata cu noul facelift.
Acum, interiorul ofera un numar mai mare de combinatii de materiale si culori si are mici elemente restilizate. Punctele mai putin pozitive la nivelul caroseriei sunt legate de portbagaj: un volum de doar 233 de litri si gura de acces foarte ingusta.
Masina de test a fost propulsata de un motor aspirat pe benzina cu o cilindree de 2 litri, care dezvolta 145 CP. Acesta ofera un raspuns foarte prompt la apasarea pedalei de acceleratie, iar in zona superioara de turatie, reprizele sunt rapide. Este pacat ca nivelul de cuplu maxim este oferit destul de tarziu, la 4500 rpm, fapt deranjant uneori in traficul urban.
Trenul de rulare si directia sunt un punct forte al lui C30 si aici se vede ADN-ul preluat de la fostul frate de concern, Ford Focus. Denivelarile sunt trecute silentios, iar elasticitatea de care da dovada trenul de rulare, face ca drumurile cu suprafete de rulare prost asfaltate sa nu fie foarte deranjante.
Atunci cand este condus la limita, C30 da dovada de mult spirit sportiv, avand un comportament aproape neutru, cu un nivel de subvirare extrem de redus pentru aceasta clasa.