Pe baza caroseriei de break a lui Golf, dar cu o gardă la sol mai mare cu 20 mm, Volkswagen a creat un model polivalent. Test cu Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 4Motion.
Modularitatea și ținuta de drum a unui break combinate cu polivalența unui SUV? Pe scurt, aceasta este ideea din spatele conceptului Alltrack. Pe baza platformei MQB, a caroseriei break de la Golf, cu o gardă la sol mai înaltă cu 20 mm și tracțiune integrală pentru orice motorizare, Volkswagen a creat o nouă versiune pentru Golf. Alltrack are rolul de a fi polivalent și este destinat celor care depășesc granițele asfaltului sau își doresc o mașină mai înaltă, fără să treacă în segmentul unui SUV veritabil.
Date tehnice:
Motor: L4, turbo diesel, cilindree 1968 cmc • Putere maximă 184 CP/3500-4000 rpm • Transmisie: integrală, cutie DSG cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4578/1799/1515 mm • Ampatament 2630 mm • Portbagaj 605-1620 litri • Performanțe: 0-100 km/h 7,8 sec • Viteză maximă 219 km/h • Consum mediu 4,9 l/100 km • Emisii CO2 129 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 29.928
Versiunea testată a fost echipată cu motorul diesel 2.0 TDI de 184 CP, cu o cutia cu dublu ambreiaj și 6 trepte, dar cu și sistemul de tracțiune integrală 4MOTION, aflat în echiparea de serie. La fel ca orice alt Golf, Alltrack este un perfecționist. Pe drumurile asfaltate, ținuta de drum este una foarte sigură, cu un nivel ridicat de confort. Trenul de rulare adaptiv DCC (opțional pentru 978 de euro) este un echipament ce merită luat în considerare, deoarece aduce un plus de agilitate, dar și de confort pe drumurile prost asfaltate sau acoperite cu macadam. La fel ca și alte sisteme ale mașinii, acesta dispune de mai multe setări predefinite, selectabile de șofer în funcție de preferințe. De exemplu, modul special Off-Road schimbă funcționarea sistemului ABS, modifică maparea pedalei de accelerație și integrează un mod automat de coborâre a pantelor.
Sistemul de tracțiune 4MOTION are la bază cea mai nouă generație Haldex și, în condiții de aderență normale, funcționează într-un mod 2WD pentru a reduce consumul de carburant. Chiar și așa, diferențialul central reacționează proactiv atunci când simte pierderea tracțiunii, astfel încât nivelul de tracțiune este ridicat, indiferent de condiții. Propulsorul diesel este rafinat și vine ca o mănușă pentru Alltrack, datorită valorilor ridicate de cuplu și a consumului bun.
Ce ne place și ce nu ne place:
Alltrack impresionează prin polivalența sa, fiind capabil să ruleze la fel de plăcut, indiferent de suprafață. Trenul de rulare este echilibrat, însă este uneori dur, în special la trecerea peste denivelările scurte, care afectează confortul.