Este evident ca cei care-i urasc pe constructorii auto conservatori au ce sa comenteze pe marginea aparitiei noul Volkswagen Golf VI.
Spre exemplu, pot spune ca noul Golf are acelasi ampatament ca si Golf V. Si este adevarat. Si ar mai putea spune ca dimensiunile exterioare si cele interioare ale noului Golf nu difera foarte mult de cele ale generatiei trecute. Adevarat, din nou. Dar si ca portbagajul nu este deloc mai mare. Corect si aici. Si ar mai putea spune cate ceva si despre suspensie, care este asemanatoare cu cea de la Golf V.
Si nu am terminat. Mai avem raspunsul la intrebarea: de ce generatia a cincea a lui Golf este cea care a stat cel mai putin in showroom; sau la fel de bine, cel la urmatoarea nelamurire: Golf V s-a retras pentru a-i face loc lui Golf VI sau Golf VI l-a sacrificat pe Golf V? Cred ca raspunsul este undeva la mijloc si, cine stie, poate ca nici nu conteaza atat de mult. In schimb, este sigur ca noul Golf are multe de spus, dincolo de comentariile din targ.
DSG-ul pica bine in aglomeratie
La prima vedere, silueta noului Golf este, per total, asemanatoare cu cea a modelului pe care tocmai il inlocuieste. Dar, daca ai mai multa rabdare, o sa observi ca lucrurile nu stau chiar asa. Intr-adevar, exista asemanari, dar Golf VI aduce si repere gandite special pentru el.
Spre exemplu, farurile care amintesc de Scirocco sau stopurile construite pe lat, asemenea lui Touareg, care acopera o parte din hayon si din lateralele spatelui. Clantele pentru deschiderea usilor, dar si noile oglinzi retrovizoare, se inscriu si ele printre noutatile pe care a sasea generatie Golf le propune.
Silueta automobilului este mai fluida si mai putin masiva, suprafetele vitrate sunt mai generoase, iar noua grila cu bare orizontale, simpla, aminteste de Golf I. Si mai este ceva: Golf propune clientilor sai optionale demne de clasele superioare gen Park Assist (560 euro, cu TVA) sau suspensie cu reglare adaptiva (800 euro, cu TVA).
Dar nu trebuie sa uitam progresul inregistrat de motoarele TDI, care au trecut de la sistemul pompa-injector la tehnologia common rail, aspect resimtit in zgomotul mai redus, vibratiile mai mici si functionarea mai rafinata a propulsorului de 2 litri si 140 CP.
Dincolo de asta, in interior, intalnim o atmosfera tipic germana, cu ceasuri, comenzi si butoane asezate exact acolo unde ai vrea sa le gasesti. Materialele utilizate pentru constructia noului Golf sunt de foarte buna calitate, iar finisarea trebuie apreciata. Este mai buna decat in cazul altor automobile de clasa superioara. Vizavi de materiale, as putea spune ca nu se vede o diferenta foarte mare in comparatie cu vechea generatie. Si exemplific cu plansa de bord, care este construita din materiale estetice si placute la atins, dar care, in partea inferioara seamana cu cea de la Golf V.
La nou, putem incadra forma volanului, ceasurile de bord si sistemul audio, care integreaza si navigatia RNS 510 cu display touchscreen, hard disk de 30 GB si slot pentru card SD, care este optional si costa de la 1.578 euro cu TVA.
Ca si la alte modele, sistemul de navigatie are o harta a Europei, datele despre Romania incluzand doar drumurile principale. Din acest punct de vedere, navigatia ofera informatii foarte putine comparabil cu sistemele de navigatie dedicate, care pot fi cumparate de pe piata si care au harti mai complete.
De acum, TDI-ul este mai silentios
Odata asezat la volan in scaunul care iti ofera un bun sprijin lateral, incepi sa faci cunostinta cu ce are mai bun din punct de vedere tehnic, un automobil. Mai intai, directia, care, in cazul noului Golf, este precisa si iti ofera un bun feedback, asistarea ei fiind progresiva, in functie de viteza de rulare a automobilului.
As spune ca noua generatie Golf continua traditia – asta, pentru ca si modelul pe care Golf VI il inlocuieste dispunea de acelasi atu, fiind foarte agil si manevrabil. Si nivelul de siguranta s-a imbunatatit, fiind standard sapte airbaguri, inclusiv cortina pentru cap si pentru genunchi.
Sistemul ESP este optional si costa 339 euro cu TVA. La acestea se adauga si cele cinci stele obtinute la Euro NCAP. Din punct de vedere al capacitatii de franare, constructorii au gandit un sistem echilibrat, apasarea pedalei de frana putand fi dozata optim, asa cum se intampla si in cazul lui Golf V.
Daca pana acum noul Golf se aseamana din punct de vedere al franarii si directiei cu vechiul Golf, vom observa diferente atunci cand vorbim despre sistemul de suspensie, care, in cazul noii generatii, cu toate ca pastreaza in mare filozofia celui vechi, dispune acum de setari adaptive si, vizibil, ofera o mai buna stabilitate laterala, filtrand cu eleganta denivelarile scurte din carosabil.
Cutia de viteze cu dublu ambreiaj si sase trepte DSG are unele ezitari cand vine vorba de retrogradare si schimba in treptele superioare destul de repede, intre 1.500–1.700 rpm, fara a fi mereu nevoie de asta. Asta pentru ca DSG-ul mai gandeste si economic. Dar cutia automata spune ce stie cu adevarat, fie in modul secvential, fie pe programul Sport, cand schimba in ture (4.000 rpm), bineinteles cu riscul unui consum mai mare de combustibil.
Insa, per total Golf consuma mai putin cu DSG decat cu cutie manuala. DSG-ul are farmecul ei, dar nu este deloc ieftina: 2.000 euro cu TVA, in comparatie cu clasica cutie de viteze manuala cu sase trepte, adica cam 10% din pretul masinii. Morala testului: neamtul ramane conservator si confortul, scump.