incat sa putem spune ca Scirocco este cea mai frumoasa masina produsa vreodata de constructorul german. In test, Scirocco 2.0 TSI.
In anul 1992, a fost produs ultimul model Scirocco si de atunci nu putem spune ca Volkswagen a prezentat vreo masina cu un design care sa aiba un asemenea impact asupra privitorului. In 2006, la Salonul de la Paris a fost prezentat conceptul Iroc, ce prefigura Scirocco, iar sperantele unui design plin de pasiune, dinamism si sportivitate au renascut odata cu vestea ca modelul va intra in productia de serie. In mod cert, Giorgio Giugiaro, celebrul designer italian care a desenat prima generatie a lui Scirocco, ar fi mandru de actualul design.
Am avut ocazia sa testam noul Scirocco cu motorizarea 2.0 TSI de 200 CP, cutie DSG cu 6 trepte si excelentul sistem multimedia RNS510. In momentul in care te indrepti spre o parcare in care exista zeci de masini si un Scirocco, acesta este cel care iti va fura privirea. Privita din fata, masina inspira dinamism si da senzatia ca este mereu pregatita sa inghita zeci de kilometri de asfalt. In lateral, in fata, imediat dupa roata, pleaca spre spate muchia in jurul careia s-a creat spectaculosul posterior al masinii. Strabatand vizual masina din fata in spate, deasupra acestei muchii, habitaclul si plafonul se ingusteaza, iar in acelasi timp, in partea ei inferioara, se lateste, culminand cu aripile spate, care, astfel, dau impresia ca sunt evazate. Privita din spate, masina exprima o senzatie de forta si stabilitate de parca ar fi iesit direct dintr-un atelier de tuning si nu de pe portile fabricii.
Caracter sportiv in orice detaliu
In interior, caracterul sportiv al lui Scirocco este tradat de cele mai importante aspecte din habitaclul unei masini: scaune, volan si schimbator. Scaunele sunt profilate pentru un suport lateral foarte bun in orice conditii, iar in echiparea avuta la dispozitie, cu tapiterie din piele, acestea dispuneau de reglaj electric pentru suportul lombar si, de asemenea, aveau optiunea de a fi incalzite electric, in cinci niveluri de intensitate.
Pozitia la volan este joasa, fiind corecta pentru o masina cu pretentii sportive. Atat soferul cat si pasagerul din fata isi vor gasi pozitia dorita fara prea mari probleme; insa, in spate, situatia se schimba. Bancheta spate nu exista, Scirocco fiind, practic, o masina cu patru locuri, in spate existand doua scaune separate. Spatiul pentru picioare este si el limitat, insa, probabil, daca te gandesti sa-ti cumperi un Scirocco, nu te va interesa prea mult ce fac pasagerii din spate.
Porbagajul, cu un volum de doar 292 litri, a fost sacrificat pentru designul exterior, dar pentru doua persoane plecate intr-un weekend este suficient.
Trebuie sa vorbim neaparat despre sistemul multimedia RNS510. Desi are un pret de 1.729 euro (fara TVA), va recomand achizitionarea acestui sistem. Astfel, pe partea audio aveti la dispozitie mufa AUX, conector USB, card SD si un hard disk de 30 de GB pe care se pot incarca melodii in format MP3. Exista, bineinteles, si posibilitatea vizionarii DVD-urilor.
Optiunea de a conecta telefonul prin bluetooth este foarte utila, practic, toate functiile telefonului fiind transferate in interfata masinii, inclusiv agenda, iar viteza cu care se misca sistemul este foarte buna.
Navigatia nu a fost nici ea uitata si, chiar daca mai este de lucru la harta Romaniei, orasele mari si drumurile nationale sunt prezente. Toate cele de mai sus sunt accesibile si configurabile cu ajutorul unui display de ultima generatie, cu functie touch screen.
Motorizare dinamica si elastica
Motorul pe benzina, de 2 litri turbo, in combinatie cu excelenta cutie DSG in sase trepte, ofera prestatii dinamice foarte bune. Cei 200 CP sunt pusi in valoare de schimbarile rapide de treapta si, cu siguranta, fiecare stil de mers isi va gasi un corespondent in optiunile cutiei. Exista cunoscutele moduri Drive si Sport, cat si posibilitatea de a schimba treptele manual, prin intermediul levierului, dar si a padelelor de pe volan.
Trebuie stiut ca in orice mod se afla cutia, ea intervine peste sofer in momentul in care se ajunge la o turatie minima de sub 1.000 rpm sau una maxima aflata in jurul a 7.000 rpm. Motorul are, in sarcina, un sunet placut si gros fiind ajutat si de esapament, care, la schimbarea treptelor in sarcina maxima, produce niste mici „explozii“, specifice motorsportului.
Suspensie cu reglare adaptiva
Masina are o stabilitate in viraje mai buna decat a unui Golf GTI, fata de care are centrul de greutate mai jos. Suspensia este setata rigid, lucru amplificat si de jantele cu dimensiunea de 18 inci, echipate cu pneuri 235/40.
Modelul testat dispunea de amortizoare controlate electronic, ce au trei setari prestabilite: confort, normal si sport. Daca rulati in modul sport al suspensiei, este bine sa o faceti pe drumuri aproape perfecte si sa asteptati doar sportivitate pentru ca suspensia este foarte rigida, resimtindu-se orice denivelare. Nici in modul confort nu este cel mai placut pentru a se rula pe denivelari, dar, cu viteza mica, se poate trece peste ele acceptabil.
Singurul lucru ce poate fi imputat asupra comportamentului dinamic este ca uneori masina se simte „rece“ si nu comunica soferului tot ce trebuie sa stie cand se afla aproape de limita. Acolo, in prima faza, masina este subviratoare, lucru normal pentru o masina cu puntea fata motrice, insa sistemele electronice se descurca bine si repun masina pe traiectorie corecta.